حمایت زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از درخواست سعید شیرزاد، زندانی در اعتصاب

چهارشنبه, 15ام دی, 1395
اندازه قلم متن

جمعی از زندانیان سیاسی-عقیدتی در سالن ۱۲ زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج، در قالب نامه ای ضمن ابراز نگرانی از عوارض اعتصاب غذا، با برشمردن خواسته های سعید شیرزاد، زندانی در اعتصاب غذای این سالن، حمایت خود را از او اعلام و بر لزوم تحقق خواسته های این زندانی تاکید کردند.

متن کامل این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛

۲۸ روز از اعتصاب غذای دوست و هم بندیمان سعید شیرزاد میگذرد. خواسته هایی که وی مطرح کرده است کاملا صنفی، مشروع و قانونی است طی شش سال سکونت زندانیان سیاسی-عقیدتی در سالن ۱۲، زندانیان مطالبات صنفی خود را طی مکاتبات و مذاکرات متعدد و فراوان با مدیریت زندان، سازمان زندانها و دادستانی تهران در میان نهاده اند. و در این راستا خانواده های ایشان نیز تلاشهای شایان توجه ای در پیگیری و انتقال خواسته های زندانیان به نهادهای ذی ربط بعمل آورده اند.

متاسفانه به جز مواردی اندک، مطالبات اصلی زندانیان سیاسی – عقیدتی بی پاسخ مانده است. خواسته هایی که در نامه سعید شیرزاد نیز به آن اشاره شده است، مواردی مانند ۱- استاندارد سازی محل اسکان زندانیان در برخورداری از نور و تهویه مناسب ۲- دسترسی زندانیان به تلفن ۳- تسهیل شرایط ادامه تحصیل، ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی و رفع محدودیتهای موجود، استاندارد سازی خدمات پزشکی و دارویی رایگان که در شرایط فعلی علی رغم تاکید آیین نامه سازمان زندان بر رایگان بودن این خدمات، زندانیان مجبورند در برخی موارد بویژه در رابطه با تهیه داروهای تخصصی از جیب خود هزینه نمایند ۴- حفظ شان و کرامت زندانیان در اعزام به مراجع قضایی و بیمارستان.

ما امضاء کنندگان این نامه بر این امر تاکید میکنیم که نه تنها مدیریت زندان، بلکه سایر نهاد ها و دستگاه ها مانند سازمان زندانها، دادستانی تهران و قوه قضاییه نیز میبایست مسئولیت خود را در نابسامانی های موجود و پایمال شدن حقوق صنفی و انسانی زندانیان بپذیرند و رفتار و عملکرد خود را به رعایت حقوق طبیعی و به حق ایشان معطوف نمایند.

لذا ما جمعی از زندانیان سیاسی-عقیدتی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج (گوهر دشت) ضمن ابراز نگرانی از پیامد ها و عوارض اعتصاب غذایی طولانی بر سلامت جسمانی خواستار رسیدگی فوری به وضعیت سعید شیرزاد و خواسته های همگانی ایشان هستیم.

۱-شاهین (جعفر) اقدامی ۲- فرید آزموده ۳- بهزاد ترحمی ۴- سعید پور حیدر ۵- خالد مردانی ۶- لطیف حسنی ۷ -واحد خلوصی ۸- وحید تیزفهم ۹- پیام مرکزی ۱۰- سعید ماسوری ۱۱- سعید رضایی ۱۲- کیوان رحیمیان ۱۳- جابر عابدینی ۱۴- ابراهیم فیروزی

لازم به ذکر است آقای شیرزاد، از روز هفدهم آذرماه در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار و فقدان امنیت زندانیان عقیدتی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.