در صورت تمایل ایران آمریکا آمادۀ گفتگوی دوجانبه است

شنبه, 11ام آذر, 1391
اندازه قلم متن


هیلاری کلینتون وزیر امور خارجۀ آمریکا دیروز بار دیگر آمادگی کشورش را برای انجام گفتگوهای دوجانبه با ایران بر سر برنامۀ اتمی این کشور اعلام کرد. وزیر امور خارجۀ آمریکا اظهار داشت که در صورت تمایل ایران، آمریکا آماده است که وارد گفتگوهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران شود.

هیلاری کلینتون در جای دیگری از سخنانش گفت که جمهوری اسلامی ایران به دلیل خطرات و تهدیدهایش و همچنین به دلیل خطرات و تهدیدهای بیشترش در صورتی که به سلاح اتمی دست یابد، دشوارترین پرونده و موضوعی بوده که او به عنوان وزیر امور خارجۀ آمریکا با آن سرکار داشته است.

وزیر امور خارجۀ آمریکا که این سخنان را خطاب به دیپلمات ها و کارشناسان آمریکا و خاورمیانه ایراد می کرد، در عین حال گفت که آمریکا آمادۀ گفتگوی دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است. او همچنین با اشاره به جنگ هشت روزه میان اسرائیل و سازمان حماس گفت که جمهوری اسلامی ایران بر آتش جنگ در خاورمیانه می دمد.

وزیر امور خارجۀ آمریکا با اشاره به موشک ها و راکت های جمهوری اسلامی که توسط گروه های فلسطینی در نوار غزه به روی اسرائیل پرتاب شد، اظهار داشت که دولت ایران تروریسم را نه فقط به همسایگی اسرائیل، بلکه نیز به کل جهان صادر می کند و به همین دلیل تهدیدی برای صلح و امنیت جهان به شمار می رود.

خانم هیلاری کلینتون سپس از دولت مصر خواست که تدابیر جدی برای جلوگیری از قاچاق اسلحه به نوار غزه از طریق صحرای سینا اتخاذ کند. او همچنین گفت که آمریکا در این خصوص با دولت مصر همکاری خواهد کرد.

در پایان هیلاری کلینتون بار دیگر تکرار کرد : هنگامی که رییس جمهوری آمریکا بر عزم خود برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی تأکید می کند، به هیچ وجه بلوف نمی زند.

هیلاری کلینتون در جای دیگری از سخنانش دربارۀ بحران خاورمیانه، اظهار داشت : هر چند آمریکا تصمیم محمود عباس را مبنی بر به رسمیت شناساندن دولت فلسطین از سوی سازمان ملل تأئید نمی کند و معتقد است که این اقدام به تشکیل دولت مستقل فلسطینی نیز یاری نمی رساند، اما، از دولت اسرائیل می خواهد که با طرفداران صلح در سرزمین های فلسطینی وارد گفتگو شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.