حمله اژه‌ای به سخنان روحانی درباره “۳۸ سال اعدام و زندان”

دوشنبه, 25ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

محسنی اژه‌ای به سخنان حسن روحانی درباره “۳۸ سال اعدام و زندان” در ایران واکنش نشان داد و او را تلویحا طرفدار پیشین “اعدام در ملاءعام” معرفی کرد. روحانی پیش‌تر به کسانی که “فقط اعدام و زندان بلد بوده‌اند” تاخته بود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، روز یکشنبه (۲۴ اردیبهشت/ ۱۴ مه) بدون ذکر نام به اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در مورد صدور احکام اعدام و زندان در ۳۸ سال گذشته در ایران واکنش نشان داد و از کارنامه قوه قضائیه دفاع کرد.

محسنی اژه‌ای در رابطه با اظهارات “برخی از نامزدهای ریاست جمهوری” گفت، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی فعلا برای پرهیز از تشنج سکوت می‌کند، اما “به طور قطع در زمان خودش پاسخ لازم و قاطع” را به این سخنان می‌دهد.

“حرف‌هایی برخلاف اسلام”

سخنگوی قوه قضائیه افزود: «امروز از زبان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حرف‌هایی به زبان آمده که نه تنها بر علیه ارزش‌های نظام و پیشینه نظام بوده که برخلاف اسلام و ارزش‌های اسلامی بوده است».

محسنی اژه‌ای گفت: «امروز متاسفانه افراد و کاندیداها حتی حرف‌هایی می‌زنند که خودشان پیش از این خلاف آن را گفتند و عجیب است که برای جذب تعدادی رأی، آن هم اگر بتوانند جذب کنند، چنین حرف‌هایی را به میان آوردند».

اژه‌ای به تمامی از عملکرد قوه قضائیه دفاع کرد و گفت: «ما در دستگاه قضایی مفتخریم که بگوییم قوه قضائیه امروز تنها به مر قانون عمل کرده و همان قانونی را دارد اجرا می‌کند که برخی از این آقایان در زمان نماینده بودنشان در مجلس وضع کردند، حالا عجیب است که فراموش کرده‌اند».

این مقام قضایی ضمن تأکید بر برخورد قوه قضائیه با “مفسدان و مجرمان” بلندپایه دولت قبلی و کنونی تصریح کرد: «ما همین الان هم با مفسدان در حال برخورد هستیم و حتی با کسانی که به نهاد ریاست جمهوری وابستگی دارند، فارغ از اینکه فسادشان مالی است یا امنیتی، با کمال قدرت برخورد می‌کنیم و افتخارمان این است که با دانه درشت‌ها برخورد کردیم».

محسنی اژه‌ای ادامه داد: «عده‌ای تلاش کردند تا بگویند دستگاه قضا اسیر برخی جوسازی‌ها شده است و حتی گفتند اگر برخی‌ها احضار شوند آنها جنگ به راه می‌اندازند. در حالی که ما همان‌ها را احضار کردیم و در حال بررسی اتهاماتشان هستیم».
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.