دکتر محمد حسن حسینی: مواد غذایی صادراتی برگشتی و سلامت مردم!

جمعه, 9ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

سید محمد حسن حسینی

چند روز پیش در خبرها خواندم که کشور امارات ۳۰۰ تن هندوانه صادره از ایران را به دلیل وجود سموم بیش از حد در آنها برگشت زد. البته این چندمین بار است که کشورهای همسایه میوه های صادراتی ایران را بدلیل بیش از حد آلوده بودن برگشت می زنند. دیروز هم در خبرها خواندم که کشور عراق ۷۰ تن مرغ صادراتی ایران را به دلیل آلوده بودن به سموم پس فرستاد.

شگفت آور اینکه وزیر کشاورزی در مصاحبه ای که از اخبار ۲۰٫۳۰ پخش شد در جلو چشم ۸۰ ملیون ایرانی تنها به ذکر این مورد اکتفا کرد که صادرات این مواد غذایی آلوده به کشورهای همسایه آبروی نظام را برد! ایشان هیچ اشاره ای به این حقیقت نکردند که اولا چرا همان مواد غذایی آلوده را روانه بازار ایران کرده اند تا شهروندان ایرانی آنها را مصرف کنند؟! ثانیا اینکه وقتی مواد غذایی به قول خودشان درجه یک شان برگشت می خورد وای به حال کیفیت مواد غذایی ای که به خورد خود ایرانیان میدهند؟ چرا ایشان از ملت ایران معذرت خواهی نکردند و قول برطرف کردن این نابسامانی ها را ندادند؟!

در اینجا خوب است به این مطلب هم اشاره کنم که من خودم ۱۰ قلم مواد غذایی از تعاونی مصرف فرهنگیان مشهد در قاسم آباد خرید کردم که ۹ مورد آنها تاریخ انقضایشان گذشته بود! جالب این است که این کارها را با پول خود ما می کنند. من خودم ۳۰۰٫۰۰۰ تومان در این تعاونی سهم داشتم که مسیولان آن سهم تمام سهام داران را بالا کشیدند و به خارج از کشور فرار کردند. – “هیچ” کس هم در آموزش و پرورش مشهد در این مورد پاسخگو نیست!

حال سوال این است که واقعا چرا مسیولان این نابسامانی ها در مدیریت غذایی کشور که باعث گرفتار شدن مردم به انواع بیماریها و سرطانهای کشنده می شوند مورد پیگرد قانونی واقع نمی شوند؟!


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.