یک مقام شیلات خوزستان: دولت جلوی ورود شناورهای عراقی به آب‌های ایران را بگیرد

شنبه, 31ام تیر, 1396
اندازه قلم متن


مقام خوزستانی خواهان ورود دولت ایران برای جلوگیری از فعالیت صیادان عراقی شده است

یک مقام شیلات استان خوزستان خواهان جلوگیری از ورود شناورهای عراقی به آب‌های ایران شده است.

علی دانش‌مهر، معاون صید و ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان به خبرگزاری ایلنا گفته است نزدیک به ۲ هزار شناور عراقی، به طور شبانه‌روز در آب‌ها و صیدگاه‌های استان خوزستان صیادی می‌کنند.

این اولین بار نیست که مقام‌های استان خوزستان در مورد حضور صیادان عراقی در آب‌های اروند رود (شط ‌العرب) هشدار می‌دهند.

آنها پیش از این هم مدعی شده بودند که صیادان عراقی “بدون توجه به قوانین و مقررات مرزی”، به “صید غیرقانونی” شدت بخشیده‌اند.

ایران و عراق بر سر مالکیت و حق استفاده از این رودخانه دارای اختلاف‌های دیرینه‌ای هستند.

آقای دانش‌مهر گفته است حضور این شناورهای عراقی، منابع آبی ایران را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد. او گفته است تعداد شناورهای صیادان ایرانی از استان خوزستان در این صیدگاه‌ها به ۵۰۰ شناور هم نمی‌رسد.

آقای دانش‌مهر گفته است مسئولان استان خوزستان “نمی‌دانند که چه کسی مجوز ورود شناورهای عراقی به آب‌های ایران را صادر کرده است.”

معاون صید و ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به وضعیت نامناسب درآمد صیادان این استان، خواهان ورود دولت ایران برای جلوگیری از فعالیت صیادان عراقی شده است.

آقای دانش‌مهر از عملکرد یگان حفاظت از محیط زیست دریایی این استان هم انتقاد کرده و گفته است این یگان “حتی سوختی ندارند که بتوانند به مناطق دریایی سرکشی کنند.”

سازمان شیلات ایران در مقاطعی از سال ممنوعیت‌هایی برای صید برخی ماهیان وضع می‌کند. این سازمان می‌گوید این کار برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به ذخایر آبزیان خلیج فارس است اما صیادان ایرانی می‌گویند در حالی که آنها از صید در این مواقع منع شده‌اند، صیادان عراقی آزادانه به کار خود ادامه می‌دهند.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.