سپاه: ناوگروه آمریکا در برخورد با ناوچه‌هایمان منور زد

شنبه, 7ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن


ناوهای آمریکایی و قایق‌های سپاه بارها در خلیج فارس با هم روبرو شده‌اند

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید برخوردی دیگر میان قایق‌های تندروی ایران و نیروی دریایی آمریکایی در خلیج فارس پیش آمده است.

سپاه در اطلاعیه‌اش نیروهای آمریکایی را به “اقدام تحریک‌آمیز” و “رفتار نامتعارف و غیرمعمول” متهم کرده و گفته است ناو آمریکایی در مواجهه با ناوچه‌های سپاه منور پرتاب کرده است.

به گفته نیروی دریایی سپاه این حادثه در ساعت چهار عصر روز جمعه و در نزدیکی میدان نفتی-گازی رسالت، در “منطقه میانی خلیج فارس”، رخ داده است.

ظرف کمتر از یک هفته این دومین باری است که چنین برخوردی میان نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس گزارش می‌شود.

سپاه می‌گوید ناوچه‌های موشک‌انداز منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در حال رصد و رهگیری ناو هواپیمابر نیمیتس و رزم‌ناو همراه آن بودند که نیروهای آمریکایی هلیکوپتری را به پرواز در آوردند و به ناوچه‌های سپاه نزدیک شدند.

بنا بر اطلاعیه سپاه نیروهای آمریکایی به نیروهای ایرانی “اخطار” داده‌اند و همچنین منور پرتاب کرده‌اند. اما پس از مدتی ناوگروه آمریکایی این منطقه را ترک کرده است.

روز سه‌شنبه هم یک ناو آمریکایی دیگر به سوی قایق‌های تندروی سپاه تیر اخطار شلیک کرد.

در آن حادثه دو طرف در روایت‌هایشان یکدیگر را به “رفتار تحریک آمیز” متهم کردند.
این رویارویی‌ها در حالی در خلیج فارس به وقوع می‌پیوندند که کنگره آمریکا طرح وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کرده است. مطابق این طرح سپاه، فرماندهان، نمایندگان و وابستگانش باید ظرف ۹۰ روز تحریم شوند.

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، تهدید کرده است که اگر آمریکا می‌خواهد چنین تحریم‌هایی را عملی کند باید پایگاه‌هایش را تا محدوده هزار کیلومتری ایران جمع کند.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.