پرتاب موشک قله به دره در کیاسر، و استعداد حکومت اسلامى در مسخره کردن خود!

شنبه, 21ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

انتشارات فرانسوى لاروس، سال ها پیش، «فرهنگ جنگ جهانى دوم» را در دو جلد قطور منتشر کرد که حاوى اطلاعات بسیار جالبى در مورد این جنگ بود. در جاى جاى این کتاب، مى شد روش هایى را مشاهده کرد که نیروهاى درگیر در جنگ، براى فریب یکدیگر به کار مى بردند. همه ى این روش ها، در جهت بزرگ نشان قواى خودى و ایجاد تزلزل روحى در قواى متخاصم بود. به عبارتى، یک کشور، غیر از داشته هاى جنگى و فنى، مى توانست ادعاى داشتن چیزى را بکند که فاقد آن بود، و از طریق مدل ها و ماکت ها و پخش شایعات و پخش دروغ هایى که مثلا باید پنهان مى ماند ولى بر حسب اتفاق به دست دشمن مى افتاد، او را گمراه مى کرد. فریب و دروغ، به طریقه ى دیگرى نیز انجام مى شد و آن پنهان کردن داشته هایى بود که دشمن باید از آن ها بى خبر مى ماند و اگر این داشته ها افشا مى شد، مى توانست بر روند جنگ تاثیر گذارد و جاى پیروز و شکست خورده را تغییر دهد. مورد کشف کدهاى ماشین انیگما توسط انگلستان یکى از این موارد بود.

در زمان حمله ى امریکا به عراق، محمد سعید الصحاف، وزیر اطلاع رسانى صدام بود. در حالى که سى.ان.ان. رسیدن نیروهاى امریکا به دروازه ى بغداد را نشان مى داد، وقتى از صحاف سوال شد، که اگر امریکایى ها وارد بغداد شوند چه خواهد شد، او با لبخند مى گفت: امریکایى ها؟! بغداد؟! ما چنین چیزى نشنیده ایم!

نوع گفت و گوهاى صحاف او را در آن دوران تبدیل به دلقکى تمام عیار کرده بود.

اکنون دور تازه اى از درگیرى هاى لفظى و شعارى میان ایران و امریکا آغاز شده است. فرماندهان سپاه، با چهره اى صحاف گون، و با لحنى قاطع و لبخندى استهزاآمیز، چنان از امکانات نظامى خود سخن مى گویند و چنان تهدیداتى را بر زبان مى رانند که انسان تصور مى کند، اگر تا این لحظه اسراییل فتح نشده و پرچم اسلام بر فراز کاخ سفید به اهتزاز در نیامده، از لطف و مرحمت حکومت اسلامى ایران بوده، و سپاه داراى چنان نیرو و تجهیزاتى ست که مى تواند امریکا را در عرض چند روز به زانو در آورد.

طبیعى ست که حکومت اسلامى، زرادخانه هاى خود را از آشغال هاى نظامى کره شمالى و روسیه و چین انباشته است، و طبیعى ست که این حکومت، در حد معینى قادر به دفاع از خود است. حکومت اسلامى مى تواند به داشته هاى امروز خود، صحاف وار و صدام وار بنازد و از قدرت خارق العاده ى نظامى اش داد سخن دهد.

طبیعى ست که حکومت اسلامى، مى تواند به دروغ، خود را صاحب سلاح هایى بنامد که مى توان با آن کل غرب را با خاک یکسان کرد یا چنان از شیوه هاى جنگ غیر متمرکز و چریکى خود سخن بگوید که شخص ناآگاه در مورد قدرت عجیب او به شک و تردید بیفتد خاصه آن که ادعاى پیروزى حزب الله در جنگ سى و سه روزه با اسراییل این قدرت بى نظیر را به رهبر حکومت اسلامى و ژنرال هاى او باورانده و آن را همواره به عنوان مشتى نمونه ى خروار معرفى مى کند.

اما نمایش شوهاى داخلى، از پرواز دادن هواپیماهاى دروغین، تا ساختن پرنده هاى رادارگریز، تا نشان دادن اسباب بازى هایى به عنوان زیر دریایى تک نفره، تا اخیرا، نمایش پرتاب موشک کابلى از بالاى کوه به دره اى در کیاسر، نه تنها بر عظمت نظامى حکومت اسلامى نمى افزاید، بلکه او را در جهان انگشت نماى خاص و عام مى کند.

اگر احمدى نژاد در دوران ریاست جمهورى اش، بعد از ادعاى ساختن انرژى هسته اى در آشپزخانه توسط دختر بچه ى شانزده ساله، سعى مى کرد تصاویر ویدئویى این واقعه ى شگفت انگیز را نشان دهد، تقریبا چیزى مى شد شبیه به شلیک موشک قله به دره ى بچه هاى کیاسر. باز، شلیک این موشک، به عنوان یکى از شاهکارهاى حکومت اسلامى قابل قبول مى بود، اگر براى آن برنامه اى خاص نمى چیدند و فرمانده هوا فضاى سپاه پاسداران با حضور در مراسم این پرتاب و اظهارات بعد از این پرتاب به تایید و تمجید از آن نمى پرداخت، و موضوع در حد همان اختراع انرژى هسته اى در آشپزخانه باقى مى ماند.

این اظهارات و این تمجید ها به حدى عجیب و غیر قابل باور است که انسان به خود مى گوید نکند این هم شیوه اى براى فریب نظامى امریکا منتهى به طریقه ى معکوس است! یعنى حکومت اسلامى این اسباب بازى ها را نشان مى دهد و آن ها را جزو افتخارات نظامى خود مى نامد، تا امریکا گول بخورد و تصور کند که جنگ افزارهاى ایران در همین حد است، غافل از این که سپاه سلاح هاى واقعا نابودگرى دارد، که با نشان دادن این اسباب بازى ها، بر آن سرپوش مى گذارد.

دروغ اندک تا زمانى که دروغگو خود آن را باور نکرده دروغ است، ولى وقتى تعداد دروغ خیلى زیاد شد و دروغگو خود آن را باور کرد، یکى از علائم جنون است؛ جنونى که به نظر مى رسد فرماندهان سپاه به آن دچار شده اند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.