«اعتراض» به دعوت نشدن دو عضو زن شورای شهر مشهد به افتتاحیه ورزشگاه این شهر

شنبه, 25ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن


ورزشگاه امام رضا

دعوت نشدن دو عضو زن شورای شهر مشهد به مراسم افتتاح ورزشگاه امام رضا که درحین آن بازی تیم منتخب مشهد و تیم کربلا برگزار می شود، اعتراض پنج عضو دیگر اعضای این شورا و رئیس فراکسیون زنان مجلس را به دنبال داشت.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه، ۲۵ شهریور،خبر داد که آستان قدس رضوی ۱۳ عضو شورای مشهد را برای مراسم افتتاحیه ورزشگاه امام رضا که با دیدار میان منتخب مشهد و تیم کربلا برگزار می شود،دعوت کرده اما شهناز رمارم و بتول گندمی دو عضو زن این شورا،به این مراسم دعوت نشده اند.

درهمین حال امیر شهلا، مجتبی بهاروند، محمدحسین ودیعی، مسعودریاضی و محمدحاجیان، پنج عضو شورای شهر اعلام کردند که دراعتراض به عدم حضور زنان در ورزشگاه به ویژه دعوت نشدن از دو عضو شورای شهر دراین مراسم شرکت نمی کنند.

ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و احمد علم الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی دراستان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد است.

درسالهای گذشته تعدادی از کنسرتهای موسیقی در استان خراسان رضوی به دلیل مخالفت آقای علم الهدی با برگزاری کنسرت در این استان لغو شده است.

درحالیکه خبرگزاری ایسنا، اعلام کرده که آستان قدس برگزار کننده این مراسم بوده و این دو زن عضو شورای شهر مشهد را دعوت نکرده، شهناز رمارم، عضو شورای شهر مشهد که به این مراسم دعوت نشده در توئیتر خود نوشت که «عدم دعوت از زنان در مراسم افتتاحیه یک ورزشگاه آنهم از سوی مدیران دولتی و هیئت فوتبال استان بر خلاف رویکردهای دولت تدبیر و امید است».


در همین حال پروانه سلحشوری،رئیس فراکسیون زنان مجلس،گفت که این اقدام «به هیچ وجه قابل پذیرش نیست».

وی تاکید کرد که فدراسیون فوتبال « چنین جایگاهی را ندارد» که دستور دعوت نکردن از مسئولان زن را بدهد.

تعدادی از نمایندگان زن مجلس به بازی ایران و سوریه دعوت شده بودند اما پروانه سلحشوری اعلام کرده بود تا زمانی که امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های کشور فراهم نشود، به ورزشگاه نخواهد رفت.

روز بازی ایران و سوریه شماری از زنان که پیش‌ از این بازی و از طریق اینترنت، بلیت آن را تهیه کرده بودند، پشت در‌های ورزشگاه آزادی ماندند و اجازه ورود به آنها داده نشد.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران، پس از بازی فوتبال میان تیم‌های ایران و سوریه گفت که این فدراسیون از نظر «ساختاری» و «فیزیکی» آمادگی پذیرش زنان در ورزشگاه‌ها را ندارد.

زنان ایرانی سال‌هاست برای ورود به ورزشگاه‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال تلاش می‌کنند، اما مقام‌های حکومتی کماکان اجازه ورود آنها به میادین ورزشی را نداده‌اند.

محمود احمدی نژاد در سال ۸۵ دستور ورود زنان به ورزشگاه ها را صادر کرد اما پس از مخالفت مراجع تقلید این دستور اجرا نشد.

مقامات دولت حسن روحانی وعده داده اند که مشکل ورود زنان به ورزشگاه ها را حل می کنند اما تاکنون این وعده اجرا نشده است.

درهمین حال اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روز پنج شنبه ۲۳ شهریور گفته بود: «عده‌ای جلوی ورود زنان به استادیوم را گرفتند. فکر کردید کار خوبی انجام دادید؟ حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک خواسته است».

آقای جهانگیری توضیحات بیشتری دراینباره بیان نکرده است.

درهمان روز مرتضی بانک، مشاور حسن روحانی،گفته بود که دراینباره «گام‌هایی برداشته شده و گام‌های بیشتری برداشته می‌شود».

آقای بانک نیز به جزئیات این اقدامات دولت اشاره ای نکرده است.

در ماه‌های اخیر موجی از درخواست نمایندگان مجلس، بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال ایران برای تسهیل در ورود زنان به ورزشگاه‌ها نیز مطرح شده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.