سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی محدود بودن آزادی های دینی و مذهبی را در ایران رد کرد

جمعه, 11ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا مبنی بر آزار پیروان ادیان و مذاهب مختلف در ایران آن را عملکردی سیاسی و مردود خواند.

بهرام قاسمی در واکنش به انتشار گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره آزادی‌های دینی و مذهبی در جهان گفت: این گزارش به دور از واقعیت، بی اساس و مغرضانه است و تنها با هدف بهره‌ برداری‌های سیاسی ویژه تهیه شده است. او افزود در این گزارش بار دیگر چهره تحریف شده ای از جمهوری اسلامی ایران همراه با اتهامات ناروا و غیر قابل قبول ارائه شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، سه شنبه گذشته برابر با بیست و نهم ماه مه گزارش سالانه جدید این وزارتخانه را در برابر رسانه های خبری در واشنگتن ارائه کرد. در این گزارش از جمله آمده است که حقوق مسلمانان در جمهوری اسلامی ایران پایمال می شود و آیت الله محمد کاظمینی بروجردی یازده سال است که در حبس بسر می برد. بنابر این گزارش پیروان مذهب تسنن در ایران سرکوب می گردند و در حال حاضر صد و بیست تن از پیروان مذهب تسنن زندانی هستند و بیست تن از آنان به دار آویخته شده اند. بهائیان نیز از جمله قربانیان تبعیض دینی و مذهبی در ایرانند. از سوی دیگر، از سال ۲۰۰۰ میلادی تا به حال، بیش از ششصد تن از مسیحیان دستگیر شده اند. بر اساس این گزارش، یهودیان، زرتشتیان و دراویش پیرو دو شاخه از صوفیگری نیز مورد آزار مقامات جمهوری اسلامی قرار می گیرند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.