پایان همکاری شرکت خودروسازی پی‌اس‌ای فرانسه با ایران

سه شنبه, 15ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن


شرکت خودروسازی پی‌اس‌ای فرانسه (PSA) به همکاری با ایران پایان می‌دهد. این شرکت عصر روز دوشنبه در پاریس اعلام کرد که این اقدام در پی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران صورت می‌گیرد.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه (۱۴ خرداد / ۴ ژوئن) از طرف شرکت خودروسازی پی‌اس‌ای فرانسه، سازنده پژو و سیتروئن، منتشر شده از جمله آمده است که پایان یافتن همکاری این شرکت با ایران به خاطر هماهنگ شدن با قوانین آمریکا بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که این اقدام شرکت خودروسازی پی‌اس‌ای در حمایت از دولت فرانسه برای هماهنگی با قوانین آمریکا و پرهیز از تحریم ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت خودروسازی و حمل و نقل پی‌اس‌ای فرانسه که پیشتر نامش پژو- سیتروئن بود، در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) در مجموع ۴۴۴ هزار و ۶۰۰ خودرو به ایران فروخته است.

شرکت پی‌اس‌ای خودروهای خود را، با مارک های پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسال به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در حال حاضر، پس از شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان، به غول دوم خودروسازی اروپا تبدیل شده است.

بیانیه عصر دوشنبه شرکت پی‌اس‌ای در حالی است که لیندا جکسون، مدیرعامل گروه پی‌اس‌ای، پیشتر به رویترز گفته بود این شرکت تحولات را “محتاطانه” دنبال می‌کند، اما استراتژی این شرکت در قبال ایران به‌رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران تغییر نمی‌کند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.