به زنان رهاتر از ما

جمعه, 18ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

sepideh-puraghaei

بدانید که مسیر ما بسیار دشوارتر و پر خطرتر از راهی است که شما پیموده‌اید. ما در برابر یک نظام و فرهنگ مردسالار سرسخت ایستاده‌ایم. قانون پشتیبان ما نیست. قوه قضاییه خود در سرکوب ما نقش اصلی را دارد. در هر جای جهان که هستید از هر طریقی که ممکن است یاریمان کنید.

امروز همصدا شده ایم تا نگذاریم تلاش زنانی که برای حقوق برابر به پا خواستند و به ما الهام بخشیدند از حافظه تاریخی مان پاک شود. حقوقی که امروز در کشورهای دموکراتیک و مدرن نصیب زنان شده، ماحصل کارزار بی وقفه و اراده پولادین تمامی زنانی است که نپذیرفنتد جنس دوم باشند و در این راه حتی بسیاری از مردان را نیز با خود همراه کردند. به جرات می توان گفت، این کوشش ها مسیر تاریخ را تغییر داده است.

اما من از کشوری می آیم که زنان آن به جرم رابطه جنسی به مجازات مرگ از طریق سنگسار محکوم می شوند. کشوری که در آن -حق طلاق با مردان است. کشوری که تحت سلطه حکومت مستبد مذهبی ، زنان نصف مردان محسوب می شوند. جان یک مرد دو برابر یک زن می ارزد. آنها حق انتخاب پوشش ندارند.هر مردی می تواند چند همسر داشته باشد اما اگر زنی رابطه خارج از ازدواج داشته باشد به اشد مجازات می رسد. همه این قوانین ظالمانه هم تحت لوای فقه و شرع اسلام اجرا می شوند. اما با تمام این محدودیتها و تحقیرها از سوی حاکمیت مذهبی، زنان ایرانی سالهاست که پیشتاز جنبش برابری طلب در خاورمیانه بوده اند. آنان شجاعانه در برابر زندان، شکنجه و حتی مرگ ایستادگی کرده و از هر فرصتی برای طرح مطالبات خود استفاده کرده اند.

هنوز به خاطر داریم مرگ زهرا کاظمی را.یک زن خبرنگار ایرانی که چند سال پیش تنها به دلیل تهیه عکس از خانواده زندانیان عقیدتی دستگیر شد و در زندان به قتل رسید.

زهرا بنی یعقوب، زن پزشک ایرانی بود که به جرم همراهی با مردی که می خواست با او ازدواج کند، توسط پلیس دستگیر شد و در بازداشتگاه به قتل رسید. حاکمیت اسلامی حتی تا امروز قاتلان آنان را به افکار عمومی معرفی نکرده و قاتلان این زنان در پناه قوانین مرتجعانه و ضد بشری جمهوری اسلامی قرار دارند.

چند سال پیش بود که ندا آقا سلطان، دختر دانشجوی ایرانی که همراه ده ها هزار زن ایرانی در اعتراض به تقلب در انتخابات سال گذشته شرکت کرد، مورد اصابت گلوله قرار گرفت، کشته شد.در حالیکه قاتلش حاشیه امنیتی به زندگی عادی خود ادامه می دهد.

اما مادران این زنان شجاع، همچون فرزندانشان تا همین امروز و بی باکانه فریاد اعتراض خود را به گوش همه جهانیان رساندند تا پیام روشنی را به زنان و مردان آزادیخواه در سراسر جهان برسانند.

امروز زندانهای ایران تنها با معترضین، فعالین حقوق بشر و روزنامه نگاران مرد پر نشده بلکه زنان بسیاری تنها به دلیل اعتراض به قوانین نابرابر و بی عدالتی به حبس محکوم شده اند و زندانی هستند. بسیاری از آنها تاوان همگام شدن و حضور در جنبش مردمی سبز ایران را می پردازند. همه شواهد نشان می دهد که در مقایسه با قیام های سایر کشورهای خاورمیانه در مصر، لیبی، تونس، بحرین و… نقش و حضور زنان در این خیزش ها هرگز به پای حضور زنده و پیشرو زنان ایرانی نرسیده است. امروز پیام روشن زنان نسل من در ایران به همه زنان جهان این است.

بدانید که مسیر ما بسیار دشوارتر و پر خطرتر از راهی است که شما پیموده اید . ما در برابر یک نظام و فرهنگ مرد سالار سرسخت ایستاده ایم. قانون پشتیبان ما نیست. قوه قضاییه خود در سرکوب ما نقش اصلی را دارد. در هر جای جهان که هستید از هر طریقی که ممکن است یاریمان کنید. در هر مقام و جایگاهی که هستید دست هایتان را در دست های ما بگذارید تا شاید بتوانیم گره کور تعصب ، جهل و مرد سالاری را در منطقه پر آشوب خاورمیانه باز کنیم. ما زندان می رویم، کشته می شویم. شما فریاد پیکرهای بی جان ، زخم خورده و زندانی ما را در دنیا رسا کنید.
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.