صدور کیفرخواست برای زینب طاهری، وکیل دادگستری

یکشنبه, 7ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

پرونده زینب طاهری وکیل داگستری و حقوقدان به دادگاه انقلاب ارسال شده و به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” و “تبلیغ علیه نظام” برای وی کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، برای زینب طاهری به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام، کیفرخواست صادر شده است.

پرونده وی به دادگاه انقلاب ارسال شده اما هنوز تعیین شعبه نشده است.

زینب طاهری ۲۹ خرداد امسال و یک روز پس از اعدام محمدرضا ثلاث باباجانی، از سوی یکی از شعب دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شد.

گفتنی است که آقای ثلاث متهم شده بود در حادثه “گلستان هفتم” تعمدا با راندن اتوبوس به میان ماموران نیروی انتظامی ۳ تن آنان را به قتل رسانده به سه بار اعدام محکوم شده بود.

حکم اعدام این زندانی در حالی به اجرا در آمد که سازمان‌های حقوق بشری، گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا و کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه چهره‌های شناخته شده زیادی بر لزوم توقف و تضمین بهره‌مندی آقای ثلاث از عدالت قضایی تاکید کرده بودند.
همچنین پیشتر دادستان تهران چهارم تیر امسال در ارتباط با تعقیب قضایی وکیل ثلاث گفت: “اقدام دادستانی تهران در اجرای حکم محمد ثلاث و تعقیب وکیل نامبرده به لحاظ اظهارات خلاف واقع، واجد پیغامی برای آشوبگران داخلی و حامیان خارجی آنها است که تصور می‌کنند با هجمه به دستگاه قضایی و فضا سازی کاذب می‌توانند اجرای چنین احکامی را متوقف کنند”.

اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران پیشتر درخصوص صحبت‌های زینب طاهری گفت: “خانم وکیلی که این روزها با ادعای وکالت از محکوم علیه، داد بی گناهی او را سر داده است؛ اصلا در فرایند دادرسی در دادسرا و دادگاه و مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، وکیل این فرد نبوده و پرونده را مطالعه نکرده و از جزئیات پرونده اطلاع ندارد و بعد از قطعیت دادنامه با محکوم علیه ملاقات و از او وکالت گرفته و بر مبنای آن از دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی کرده و دیوان نیز بعد از بررسی، قرار رد درخواست اعاده دادرسی را صادر کرده است”.

اعتراضات دراویش گنابادی در بهمن و اسفند ۱۳۹۶ در خیابان گلستان هفتم منطقه پاسداران در شهر تهران به درگیری و زد و خورد آنها با نیروهای امنیتی انجامید.

در تنش‌هایی که میان پلیس ایران و شماری از دراویش گنابادی ایجاد شد نهایتاً به کشته شدن ۳ مأمور پلیس و ۲ عضو بسیج و بازداشت حدود ۴۰۰ درویش در اول اسفند منجر شد.

این تنش‌ها زمانی آغاز شد که دراویش نعمت‌اللهی گنابادی در اعتراض به ایجاد محدودیت علیه رهبر یا قطب خود، نورعلی تابنده ملقب به مجذوبعلی شاه، در منطقه پاسداران در شمال تهران تجمع کرده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.