واکنش تند فرمانده سپاه به ترامپ: مردم ایران اجازه ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند

سه شنبه, 9ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه ۹ مرداد واکنش تندی به پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نشان داد و مذاکره با ایالات متحده را رد کرد.

وی در نامه‌ای که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، گفته است: «آقای ترامپ، ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد. بدانید مردم ایران، دین و ایمان‌شان را با اسلام احیا شده توسط امام خمینی تقویت کرده‌اند و با ملت‌های سلطه‌پذیر تفاوت‌های فراوانی دارند و هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند».

فرمانده سپاه، رئیس‌جمهوری آمریکا را به «غیرحرفه‌ای» بودن در عرصه سیاست متهم کرده و گفته که «شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملت‌شان دریافت نمایند».

آقای جعفری گفته که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نه با دونالد ترامپ و نه حتی با «روسای جمهوری بعدی آمریکا» ملاقات نخواهند کرد و مدعی شده که «دولت و ملت ایران… تا پیروزی نهایی و شکست قطعی نظام سلطه و استکباری ایستادگی و مقاومت خواهند کرد».

دونالد ترامپ روز دوشنبه برای دیدار با رهبران ایران اعلام آمادگی کرد و گفت که «هیچ شرطی» هم در این زمینه ندارد.

وی گفت: «من قطعا آماده‌ام» با رئیس‌جمهوری ایران دیدار کنم، اگر وی مایل به این کار باشد و این ملاقات نیز «بدون شرط» خواهد بود.

پیش از واکنش فرمانده سپاه پاسداران به این پیشنهاد، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز به طور تلویحی ملاقات رهبران ایران و آمریکا را رد کرده و گفته بود: «مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تاکنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه‌ای از آن دیده نشده است».

با این حال، برخی از چهره‌های و شخصیت‌های نزدیک به نظام جمهوری اسلامی از جمله علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته‌اند که جمهوری اسلامی نباید مذاکره را رد کند.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.