بازداشت کوتاه مدت پنج تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد

دوشنبه, 15ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

پنج تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد از جمله حسن سعیدی، داود رضوی، عطا باباخانی، علی قربانیان و یک تن دیگر صبح امروز مقابل تعاونی شرکت واحد تهران، توسط نیروهای پلیس برای ساعاتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۰ صبح امروز رانندگان شرکت واحد به هدف پیگیری وضعیت مسکن خود به محل تعاونی شرکت واحد مراجعه کردند ولی با درب بسته شرکت تعاونی مواجه شدند. این موضوع باعث اعتراض جمعیت حاضر شد که نهایتا با ورود نیروهای پلیس حسن سعیدی ، داود رضوی، عطا باباخانی، علی قربانیان و یک تن دیگر (هویت احراز نشده) برای ساعاتی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “صبح امروز مورخ ۱۴ مرداد ماه ۹۷ ساعت ۱۰ صبح با هماهنگی و اعلام قبلی اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد برای پیگیری وضعیت مسکن خود به محل تعاونی مراجعه کرده که با درب بسته تعاونی در روز کاری مواجه میشوند و به علت عدم حضور هیات مدیره تعاونی برای پاسخگویی به مشکلات از جمله عدم تحویل مسکن به اعضا با وجود پرداخت همه مبلغ توافق شده درقرارداد، اعتراض جمعیت حاضر بالا می گیرد و نهایتا منجر به دخالت پلیس و بازداشت این افراد می شود. “
این منبع افزود : “بازداشت این افراد در پی درخواست و هماهنگی آقای سنندجی ریاست شرکت از نیروهای پلیس بوده است و برخی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد به حمایت همکاران بازداشتی خود تا زمان آزادی آنان مقابل شعبه ۴ پلیس امنیت تهران بودند. این بازداشت پس از چند ساعت با آزادی افراد مورد اشاره پایان یافت”
هرانا پیشتر نیز در گزارش مربوط به آذر ماه ۹۵ از بازداشت حسن سعیدی به همراه چند عضو دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد توسط نیروهای ضدشورش در پی تجمع رانندگان شرکت واحد در مقابل شهرداری تهران خبر داده بود.

حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد پیشتر در اسفند ماه ۹۲ نیز در پی اعتراضات و شکایات فراگیر رانندگان شرکت واحد بازداشت شده بود.

داوود رضوی پیشتر نیز دو روز قبل از روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۴ نیمه های شب در منزل خود دستگیر و پس از ۲۲ روز بازداشت موقت با قرار کفالت صد میلیون تومانی آزاد شد.

شعبه ۲۶ دادگاه بدوی انقلاب رضوی را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بازداشت این فعال کارگری برای جلوگیری از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر توسط سندیکا در میان رانندگان شرکت واحد صورت گرفته بود.

هرانا هفته گذشته در گزارشی از موکول شدن نتیجه دادگاه تجدید نظر داوود رضوی به آبان ماه خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.