انتقال علیرضا توکلی، فعال تلگرامی در بند به بازداشتگاه وزارت اطلاعات

سه شنبه, 16ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

علیرضا توکلی، فعال تلگرامی محبوس در زندان اوین که اکنون بیش از ۲ سال است تحمل حبس می‌کند روز گذشته به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به “بند ۲۰۹” در زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموع فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا توکلی، فعال تلگرامی که به اتهام “توهین به مقدسات” بیش از دو سال است که در زندان اوین تحمل حبس می‌کند روز گذشته از اندرزگاه ۸ زندان اوین به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای توکلی به گزارشگر هرانا گفت: “علیرضا توکلی دیروز از اندرزگاه ۸ به بند ۲۰۹ (بازداشتگاه وزارت اطلاعات) در زندان اوین منتقل شده است. حسب تجربه های مشابه، احتمال این می‌رود که وزارت اطلاعات قصد پرونده‌سازی جدید علیه وی را داشته باشد.”
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، علیرضا توکلی، فعال تلگرامی ۳۱ در تاریخ تیر ماه با نگارش نامه‌ای سرگشاده خطاب به سید محمود علوی، وزیر اطلاعات با اشاره به حکم ۵ سال حبس خود، این حکم را ظالمانه خواند و نوشته است “برخی از عوامل و نااهلان در وزارت تحت امر حضرتعالی بوده که به جای توجه به حرفه و کارشان که ایجاد امنیت است، تنها به کار پرونده‌سازی مشغول‌اند تا بدین‌سان رزومه‌های کاری سنگین و درخشان برای خود ایجاد کنند؛ حال برایشان اهمیتی ندارد که محتوای پرونده‌ها چه باشند!”

لازم به یادآوری است، علیرضا توکلی، محمد مهاجر و محمد مهدی زمان صالح، سه تن از فعالان تلگرامی هستند که در سال ۹۵ بازداشت و هر کدام به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم زندان این افراد پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تجمیع یافته و اتهام توهین به مقدسات به عنوان اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده و حکم هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.

آقای توکلی که به بیماری‌هایی نظیر درد مفاصل و درد در ناحیه روده دچار است، با وجود تجویز دارو توسط پزشک بهداری زندان، هیچ تغییری در شرایط او صورت نگرفته است زیرا که برخی از داروهای مورد نیاز آقای توکلی خارجی بوده و باید از خارج از زندان تهیه شود.

چندی پیش با درخواست آزادی مشروط علیرضا توکلی، محمد مهاجر و محمدمهدی زمان صالح با دخالت وزارت اطلاعات از سوی مراجع قضایی مخالفت شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.