اعتصاب غذای فرهاد آریایی (صحراپیما)، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه

جمعه, 26ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

فرهاد آریایی (صحراپیما) زندانی سیاسی محبوس در بند کارگران زندان ارومیه که ششمین سال از دوره هفت ساله‌ی حبس خود را سپری می‌کند، با اشاره به اینکه شرایط آزادی زودهنگام را دارد از روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در اعتراض به عدم موافقت دادگاه با درخواست خود دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد آریایی (صحراپیما) زندانی سیاسی محبوس در بند کارگران زندان ارومیه که ششمین سال از دوره هفت ساله‌ی حبس خود را سپری می‌کند، با اشاره به اینکه شرایط آزادی زودهنگام را دارد از روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به عدم موافقت دادگاه با درخواست خود و عدم اجرای ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) دست به اعتصاب غذا زده است.

به گفته یک منبع مطلع آقای آریایی پس از شروع اعتصاب خود توسط ماموران زندان فورا به سلول انفرادی منتقل شده است.

این زندانی سال گذشته نیز در اعتراض به عدم اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده بود که ماموران با اعمال زور و زدن دستبند او را به بند کارگران این زندان منتقل کرده و کماکان در بند مذکور نگهداری می‌شود.

فرهاد آریایی در آذرماه سال ۹۱ بازداشت و به اتهام “همکاری با گروه‌های مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام” به ۷ سال حبس محکوم شده است. وی اکنون ششمین سال از حبس خود را تحمل می‌کند.
درخواست این زندانی تجمیع احکام پرونده بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی بوده که در صورت اعمال این ماده فرهاد آریایی آزاد خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، فرد محکوم مجموع دوره‌های حبس را نمی‌گذراند بلکه از بین چندین مجازات، تنها اشد مجازات در نظر گرفته شده برای وی اجرایی می‌شود.
هرانا در دی ماه سال ۹۴ لیست ۲۷ نفره از زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان مرکزی ارومیه که برخلاف اصل تفکیک جرایم، در بندهای عادی این زندان نگهداری می‌شوند را منتشر کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.