افشاگری محمود صادقی در واکنش به دستگیری نادر فتوره‌چی

دوشنبه, 29ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن


در پی شکایت محمد امامی، تهیه کننده سریال شهرزاد، قوه‌ی قضاییه نادر فتوره‌چی، از فعالان جنبش مدنی را بازداشت کرد. اکنون محمود صادقی، نماینده مجلس در اعتراض به دستگیری فتوره‌چی، اسناد مربوط به فساد مالی را منتشر کرده است.

محمود صادقی در یک پست توییتری ناخشنودی خود را از دستگیری نادر فتوره‌چی، فعال مدنی، ابراز داشته است. او نوشته است که خبر دستگیری این فعال مدنی، خواب شبانه او را بر هم زده است.

نادر فتوره‌چی در اثر شکایت محمد امامی، یکی از تهیه کنندگان سریال پربیننده شهرزاد دستگیر شده است. محمد امامی، سال گذشته، در آن زمانی که در کانادا به سر می‌برد، اعلام کرده بود که فتوره‌چی علیه او اقدام به تهمت و افترازنی نموده و علیه او شکایت خواهد کرد.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، دستگیری نادر فتوره‌چی را مورد دیگری از اقدامات ناعادلانه قضایی دانسته و گفته بود بار دیگر به‌جای مقابله با فساد و فاسد، فرد افشاگر فساد به زندان افتاده است.

این نماینده مجلس، تهدید کرده بود که هرگاه تا ظهر روز دوشنبه ۲۹ مرداد (۲۰ اوت) شاکی، یعنی محمد امامی، شکایت خود را علیه فتوره‌چی پس نگیرد، اقدام به افشای اسناد مربوط به فساد مالی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد نمود.

افشای اسناد مربوط به فساد

موضوع بر سر معامله پنهان بین بانک سرمایه و گروهی است که در این گزارش از آن به عنوان گروه “امامی-هاشمی” یاد می‌شود.

اسنادی که محمود صادقی در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، شامل چند تصویر درباره انتقال مالکیت چند ساختمان توسط محمد امامی و احمد هاشمی به بانک سرمایه می‌گردد.

گفته می‌شود که بانک سرمایه مطالباتی در حدود چند صد میلیارد تومان از محمد امامی و احمد هاشمی داشته است. این دو نیز برای پرداخت بدهی خود، سه ساختمان در لواسان، خیابان فرشته و خیابان زاگرس به بانک سرمایه داده‌اند.

اسنادی که محمود صادقی فاش کرده برگرفته از گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک سرمایه است.

بر اساس این اسناد، ارزش واقعی این املاک به‌مراتب کمتر از بهایی بوده که بانک سرمایه برای صاف کردن بدهی‌های محمد امامی و احمد هاشمی پذیرفته است.

در گزارش “اقتصادنیوز” در همین رابطه آمده است: «مثلا ارزش یک ملک در خیابان لواسان در حالی که ۲۶میلیارد‌تومان قیمت داشته، ۹۶میلیاردتومان محاسبه شده و ارزش ملک دیگری در همین منطقه در حالی که ۷۲میلیاردتومان بوده، بیش‌از ۲۰۵میلیاردتومان حساب شده.»

لازم به یادآوری است که بر اساس موازین ناظر بر فعالیت نمایندگان مجلس، نمایندگان از حق انتشار تنها آن بخش از اطلاعاتی برخورداند که در جلسات علنی مطرح شده‌اند. حال آنکه محمود صادقی در واکنش به دستگیری نادر فتوره‌چی اقدام به انتشار جزییات این گزارش نموده است.

پیامدهای حقوقی و قضایی انتشار این اسناد و افشای جزییات فساد در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز روشن نیست.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.