بیهوشی دراویش گنابادی در زندان با شروع اعتصاب غذای خشک

سه شنبه, 6ام فروردین, 1392
اندازه قلم متن

daravish

فرهاد نوری، مدیر سایت “مجذوبان نور؛ پایگاه خبری دراویش گنابادی” به دویچه وله می‌گوید که کسری نوری، یکی از درویشان گنابادی که از ۶ روز پیش در زندان عادل‌آباد شیراز دست به اعتصاب غذای خشک زده است، شامگاه یک‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ به دلیل ضعف شدید جسمی از هوش رفته است.

کسری نوری به همراه صالح مرادی، درویش گنابادی دیگری که در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برد، به بهداری زندان منتقل شده‌اند، اما هر دو از نوشیدن آب امتناع کرده‌اند.

خانواده‌های دو تن از دراویش گنابادی، به نام صالح مرادی و کسری نوری که در زندان عادل‌آباد شیراز دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند یک‌شنبه ۴ فروردین با آن‌ها ملاقات کرده‌اند.

فرهاد نوری مدیر سایت “مجذوبان نور” که اخبار مربوط به درویشان را پوشش می‌دهد، می‌گوید که خانواده‌های دو درویشی که در زندان عادل‌آباد شیراز اعتصاب غذا کرده‌اند از کاهش ۳۵ کیلویی وزن آن‌ها خبر داده و گغته‌اند که دراریش بسیار ضعیف شده و قادر به راه رفتن نیستند.

صالح مرادی و کسری نوری از ۶۹ روز پیش دست به اعتصاب غذا در زندان عادل‌آباد شیراز زدند. این دو درویش گنابادی از اول فروردین ۱۳۹۲ اعتصای غذای خشک را شروع کرده‌اند.

شروع اعتصاب غذای علیرضا روشن و مصطفی عبدی در زندان اوین

در همین رابطه دو درویش گنابادی دیگر به نام‌های علیرضا روشن و مصطفی عبدی نیز از اول فروردین سال ۱۳۹۱ در زندان اوین وارد اعتصاب غذا شده‌اند.

فرهاد نوری مدیر سایت “مجذوبان نور” می‌گوید که خانواده‌ی این دو درویش گنابادی دوشنبه ۵ فروردین پس از ملاقات با آن‌ها اعلام کرده‌اند که این دراویش حال مساعدی ندارند.

۲۷ دی ۱۳۹۱، جلسه دادگاه برای ۷ تن از وکلای درویشان گنابادی و مدیران سایت “مجذوبان نور” در دادگاه انقلاب تهران تعیین شده بود. وکلای درویشان گنابادی و مدیران سایت “مجذوبان نور” در اعتراض به دادرسی “ناعادلانه” نامه‌ای به قاضی صلواتی نوشته و از رفتن به دادگاه امتناع کردند.

بنا به گزارش پس از امتناع دراویش و وکلای آن‌ها از رفتن به دادگاه، آن‌ها را به بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین منتقل می‌کنند. دراویش و وکلای آن‌ها در زندان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و در رفتاری توهین‌آمیز موی سر و سبیل آن‌ها تراشیده می‌شود.

به گفته مدیر سایت “مجذوبان نور” انگیزه‌ی درویشان گنابادی از اعتصاب غذا، خشونتی است که در زندان علیه آنها صورت گرفته است.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.