ضیاء مصباح: بعد از شادروان عبدالعلی برومند

سه شنبه, 29ام آبان, 1397
اندازه قلم متن

از اسفند ماه ۹۵ ۱۳تا ۲۶ آبان ماه بمدت ۲۰ ماه – جبهه ملی ایران این یادگار ارزشمند و معتبر۷۰ ساله، شادروان دکتر محمد مصدق پیشوای بزرگ و منزه ملت ایران با دخالت پیوسته و غیرقانونی از برگزاری شورای مرکزی خود برای انتخابات درون سازمانی عملا دور مانده و چندین نشست با تهدید و تحدید مواجه، نهایتا لغو گردید.

در آخرین احضار نگارنده در پی دعوت عام برای تشکیل شورا، همزمان با فرا خوان ۲ نفر از فعالین جبهه -که بنظر سیستم نقشی فراتر از یک عضو دارند – چرائی ممانعت از گرد همآئی اعضاء و اینکه طبق همین قانون اساسی مجاز به فعالیت میباشیم مورد پرشش قرار گرفت و متعاقب آن پهلوان دیارمان « دکتراحمد زید آبادی » و « آقای رضائی » نماینده شجاع مجلس در گردهم آئی « یکی از جریانات سیاسی خودی » با حضور تعدادزیادی از اصلاح طلبان و گروههای سیاسی معترض درون نظام، به نا موجه بودن ممانعت ها و ذیحق بودن جبهه ملی ایران به تشکیل شورا، صراحتا اشاراتی داشتند.

همه این اعتراضات، پیشنهادات و یادآوری ها – از سوئی شرایط اجتماعی، شاید مشغله آقایان تصمیم گیر امنیتی، ازجهتی پرداختن به الویتها، فضا سازی، ایجاد فرصت برای احزاب تحت کنترل داخلی که از کیفیت بالا و والائی در سطح جهانی برخوردارند و روز مبادا بزعم سیستم میتوانند ایفای نقش نمایند، ضمنا از بسیاری جهات مورد سئوال و اعتراض نسل جوان قرار دارند، از همه شاخص تر باهمه هزینه ها، تجارب ارزشمند با شهامت و صادقانه در درون میهنمان فعالند….

بالاخره منتهی به برگزاری آرام ومتین انتخابات درون سازمانی این تشکیلات مورد وثوق جامعه البته با تاخیر فراوان گردید.

هیات های رئیسه، رهبری، اجرائی و همچنین رئیس شورا و اعضاء آن برابر اساسنامه و ضوابط مدون موجود با حضورتعداد کافی « به اصطلاح حدنصاب » با توجه به اعضاء متوفی و ساکنین خارج از کشور یا ناتوان از حضور….. اخذ رای مخفی و شمارش دقیق با نظارت هیات منتخب تحقق پذیرفت و اطلاعیه لازم در رسانه ها ی داخلی و خارجی بطور مختصر و مفید با رعایت ترتیب حروف الفبا که مانع هرگونه تعبیر خاص شود، منتشر گردید.

انتشار سریع، لازم و بموقع خبر وچگونگی ماجرا که بطور مجمل آمد، با عکس العمل تعداد معدودی از دوستان مواجه شد- که بنظر نگارنده که خود را بیطرف و ناظر بزعم بسیاری از دوستان میداند – شتابزده، بدون نگاه به منافع ملی، ضرورت زمان و مکان میباشد.

از همه مهمتراین گرد هم آئی و توفیق مدبرانه عمومی دوستان همراه با تاخیر، صعوبت و حواشی خاص باقصد ایجاد هماهنگی، فراهم سازی فرصت برنامه ریزی، جلب همه علاقمندان واجد شرایط- هزینه پردازی باهمه خطرات و خطیرات، کاستن از آزردگی ها و توصیه به پرهیز ازتک روئ هر چند برآمده از احساس مسئولیت، میهن دوستی، مردم خواهی و… بوده است.

نا گفته نماند نشست قانونمند اخیر جبهه ملی ایران – مبرا از هر گونه تفسیر و تعابیر متداول، بیقین با همین کم و کیف – طبعا در وضعیت فعلی با همه محدودیتها نمیتواند ایده آل باشد و در حد امکانات تحقق یافته، فرصت پرداختن به آنچه که شایسته و مناسب میباشد در اختیار خواهد بود و آغازی دو باره.

بخوبی روشن است پرداختن به نکات تفرقه آمیز و جدائی افکن که تضعیف کننده تمامی تشکیلات میباشد در شان اعضاء محترم این تشکیلات پیرو پندار – گفتار و کردار نیک نیست.

زودن چند گانگی، ایجاد وحدت رویه، تمرکز و تاکید بر مدیریت گروهی – دور از انحصار طلبی و متکی به انتخاباتی اصولی با پرهیز از همه حواشی به روال منطقی با رعایت اصل نسبیت بطول عمر این تشکیلات مبری از هر گونه آلودگی هدف اصلی بشمار میرود.

انتظار اینست که این مختصر موثر افتد و داستان « دلبر جانان » تکرار نشود که در هر حال و با هر تعریفی خواست سیستم انحصار طلب و ضایع کننده هر تشکیلات سیاسی میباشد که از افکار و نیات ملیون وطن دوست بر نمی خیزد.

عنوان نکاتی از قبیل عدم حضور اکثریت، تشکیل نشست مغایر ضوابط – هم چنین بی توجهی به گذشت زمان لازم از فرا خوانی تا گرد هم آئی و نکاتی از این قبیل – در صورت تکرار داستان «مستند به ضوابط تشکیلات ارزنده جبهه و مدارک نشست» عنوان خواهد شد که امید است با سعه صدر دوستان میهن دوست، آزاده وهزینه پرداز ضرورتی به پرداختن به آن و اتلاف وقت نباشد.

«من اله التوفیق و علیه التکلان» / ۲۹ آبان ۹۷


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.