سپاه پاسداران به نقض حکم اعدام عضوسابق خود اعتراض کرد

چهارشنبه, 1ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

ایران بریفینگ / ارسلان خودکام، عضو سابق سپاه پاسداران و زندانی محبوس در زندان ارومیه، حکم اعدامش از سوی دیوان عالی کشور  نقض و در تاریخ ۱۴ بهمن ماه به ده سال حبس تعزیری محکوم شده.

این نقض حکم با اعتراض سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مواجه شده است و وی مجدداً در خطر محاکمه و بالطبع صدور حکم اعدام قرار گرفته است. وی پیش از نقض حکم، توسط شعبه ۱ دادسرای نظامی ارومیه به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای یکی از احزاب اپوزیسیون کرد” به اعدام محکوم شده بود. گفته می شود خانواده این شهروند جهت پیگیری این موضوع به دادسرای نظامی تهران مراجعه کرده و در مقابل این دادسرا دست به اعتراض زده اند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “امروز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه، خانواده ارسلان خودکام با مراجعه به دادسرای نظامی تهران جهت پیگیری پرونده وی، از پیوست نامه اعتراض اطلاعات سپاه بر روی پرونده این زندانی در ارتباط با نقض حکم اعدام وی مطلع شده‌اند. اطلاعات سپاه تهران طی این نامه خواهان صدور مجدد حکم اعدام علیه ارسلان خودکام شده است. خانواده آقای خودکام پس از اطلاع از این موضوع در دادسرا و در مقابل آن محل نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند”.

ارسلان خودکام، ساکن شهر مهاباد، متأهل، ۵۰ ساله که در دهه ۷۰ شمسی به عضویت سپاه درآمد. و پس از ۱۶ سال عضویت در سپاه به دلیل ارتباط با حزب دمکرات کردستان در فروردین ماه سال ۹۷ بازداشت شد.

این عضو سابق سپاه پاسداران توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در اواخر فروردین ماه پس از ۲۶ روز تحمل سلول‌های انفرادی این نهاد امنیتی، به بند عمومی زندان ارومیه منتقل شد. ارسلان خودکام مدعی است در دوران بازداشت تحت شکنجه و بدرفتاری نیروهای سپاه بوده است.

آقای خودکام به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای یکی از احزاب اپوزیسیون کرد، توسط شعبه ۱ دادسرای نظامی ارومیه به اعدام محکوم و این حکم در مهرماه سال جاری، به تائید شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور رسیده و به وکیل تسخیری این زندانی نیز ابلاغ شده بود.

حکم اعدام وی پس از تایید درخواست اعاده دادرسی در شعبه ٢ دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده به شعبه یک دادسرای نظامی تهران نقض و به ده سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرده و در تاریخ ۱۴ بهمن ماه به پدر این زندانی ابلاغ شده بود.

این زندانی از تاریخ ۱ مهرماه سال جاری از بند عمومی به بند ۱۲ زندانیان سیاسی زندان ارومیه منتقل شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.