انتقال دو زندانی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز

شنبه, 25ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته دو شهروند عرب اهل شهر حمیدیه که در بهمن ماه سال جاری بازداشت و سپس به زندان شیبان اهواز منتقل شده بودند، از این محل به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده اند. تاکنون اطلاعی از وضعیت و دلیل انتقال آنها به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو تن از شهروندان بازداشتی اهل حمیدیه که در زندان شیبان نگهداری می‌شدند، از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷ به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده‌اند.

هویت این شهروندان بازداشتی “احمد مرمضی، ۳۲ ساله، متاهل، پدر دو فرزند و از اهالی کوی مستضعفین شهرستان حمیدیه و سعید فاضل منابی، ۳۱ ساله، متاهل و از اهالی کوی کارگران حمیدیه” توسط هرانا احراز شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اطلاعی از وضعیت و دلیل انتقال این دو شهروند به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به دست نیامده است.

احمد مرمضی پیشتر در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه و سعید فاضل منابی در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه در ادامه بازداشت‌های گسترده در خوزستان که همزمان با سفر محمود علوی، وزیر اطلاعات به این استان و نیز فرارسیدن مناسبت ۲۲ بهمن به راه افتاده بود، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و سپس به زندان شیبان منتقل شده بودند.

روز پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه محمود علوی، وزیر اطلاعات در مصلای شهر شوش از شناسایی و بازداشت “تیم‌های بسیاری که تلاش‌های زیادی برای به چالش کشیدن امنیت کشور کرده‌اند” خبر داده بود.

در پی این سفر ده‌ها تن از شهروندان اهل خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. شماری از شهروندان بازداشتی به زندان شیبان منتقل شده بودند و تعدادی دیگر تاکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به سر می‌برند. هرانا پیش تر طی دو گزارش به شرح بازداشت و احراز هویت ۴ و  ۲۷ تن از بازداشت شدگان طی روزهای نزدیک به ۲۲ بهمن‌ماه در این استان پرداخته بود.

لازم به ذکر است که منابع محلی تعداد بازداشت شدگان را بیش از این تخمین می‌زنند و اعلام کرده‌اند که این افراد توسط نیروهای وزارت اطلاعات و با همکاری اطلاعات نیروی انتظامی اهواز بازداشت شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.