برایان هوک: حاکمان ایران یک بار هم شده باید به فکر مردم خود باشند

یکشنبه, 4ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

برایان هوک در یک پیام ویدیویی به مناسبت روز جهانی آب با مردم ایران سخن گفت. بنا به ارزیابی او ایران بر لبه پرتگاه “فاجعه زیست محیطی” قرار دارد. هوک از خامنه‌ای خواست تا منفعت ایرانیان را مد نظر داشته باشد.

    
Brian Hook, Director of Policy Planning (Getty Images/M. Wilson)

برایان هوک، رئیس گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، به مناسبت روز جهانی آب، در پیامی ویدیویی با مردم ایران سخن گفت. هوک در این پیام ویدیویی ضمن اشاره به نابودی منابع آبی در ایران طی چهل سال گذشته به علت سوءمدیریت رژیم ایران می‌گوید: «فساد در بطن این مشکل قرار دارد. ایران تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ هفت سد باستانی و تنها چهارده سد مدرن داشت. اکنون اما رژیم آیت‌الله‌ها در حدود ششصد سد ساخته است. این سدها مبتنی بر سیاست‌های مناسب زیست محیطی نیستند و برای کمک به مردم ایران ساخته نشده‌اند.»

به گفته او “این سده به این هدف ساخته شده‌اند تا مقامات رژیم ایران بتوانند جیب‌هایشان را هرچه بیشتر با پول‌های حاصله از پروژه‌های ساختمانی پرمنفعت پرکنند. بسیاری از شرکت‌های سدسازی با سپاه پاسداران مرتبط هستند، و سپاه “هشتاد درصد اقتصاد ایران” را قبضه کرده است.

هوک تاکید می‌کند که این اقدامات ایران را به لبه پرتگاه یک فاجعه زیست‌محیطی رانده است.

USA darFarsi

@USAdarFarsi

پیام ویدیویی به ایران به مناسبت روز جهانی
https://youtu.be/LEotpdxrAMk 
پیام ویدیویی برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران به مردم به مناسبت

۱۵۵ people are talking about this

هوک به سرنوشت دریاچه ارومیه، که به گفته او تبدیل به “توده‌هایی از نمک خشک” شده است، اشاره می‌کند، و می‌گوید که “معیشت میلیون‌ها نفر به شدت تباه شده است و بسیاری دیگر ناچار به گریز از کشور شده‌اند.”
او با اشاره به اعتراضات مردمی در استان خوزستان و اصفهان از سرکوب اعتراضات توسط ایران انتقاد می‌کند. هوک می‌گوید: «ایران در سال ۲۰۱۸ به صورت خودسرانه بیش از شصت فعال محیطزیست، محیط‌بان، و خویشاوندان‌شان را دستگیر کرد.»

برایان هوک از حاکمیت ایران خواست تا برای یک بار هم که شده به مردم کشور خود بیاندیشد.

آمریکا در عین حال در تلاش برای افزایش فشارها به ایران است. واشنگتن انگیزه خود برای “فشار حداکثری” بر جمهوری اسلامی را تغییر رفتار رژیم تهران عنوان می‌کند. آمریکا ایران را بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی و عامل بی‌ثبات کردن منطقه معرفی می‌کند.

هوک در پیام ویدیویی خود می‌گوید که  “احیای روابط آمریکا و ایران” می‌تواند “عصری تازه از نوآوری و رشد” را برای ایران به همراه آورد و این علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، است که باید درباره ترسیم مسیر پیش‌رو تصمیم‌گیری کند.

او “سرمایه‌گذاری به سود حزب‌الله و حوثی‌ها در یمن” یا “سرمایه‌گذاری در جایی نزدیک به خانه و به سود مردم خود” را، دو گزینه پیش‌روی ایران دانست.

وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه فارسی خود در توییتر این پیام را به اشتراک گذاشته است. روز جهانی آب ۲۲ مارس (۲ فروردین) است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.