چگونه پولی که قرار بود به جیب معلمان برود، سر از عابربانک فوتبال و سریال شهرزاد درآورد (+ فیلم)

سه شنبه, 27ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

مانند کوه یخی می ماند که کم کم حجم زیر آب مانده آن در حال آشکار شدن است. ماجرایی که از لو رفتن فساد اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز شد.

عصر ایران؛ مهسا جزینی ــ مانند کوه یخی می ماند که کم کم حجم زیر آب مانده آن در حال آشکار شدن است. ماجرایی که از لو رفتن فساد اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز شد و حالا به حسین هدایتی  و برادران ریخته گران رسیده است.. فساد در بانک سرمایه.

معلمان سالهاست پنج درصد از حقوق نه چندان چشمگیر خود را راهی صندوق ذخیره فرهنگیان می کردند که جمع آن مبلغی البته چشمگیر می شد. قرار بود این پولها درحوزه های مختلف سرمایه گذاری شود و سود ناشی از آن به معمان برسد تا به زخم زندگی شان بزنند اما سرانجامش چه شد؟ پولها سر از جیب عابربانک فوتبال ایران درآورد تا برای فوتبالیست ها کارت بکشد، یک تهیه کننده سریال شهرزاد را بسازد و چند برادر اصفهانی صاحب شرکتهای پتروشیمی شوند…

مدیریت غیر شفاف، فامیلی، رابطه بازی و فقدان نظارت اصولی بر صندوق، به فساد ۸ هزار میلیاردی منجر شد. اما این تازه آغاز یک دومینویی بود که یک سر آن به بانک سرمایه می رسید. ۴۵ درصد از سهام بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است که هر روز اخبار جدیدی از فساد آن رو می شود. تا این لحظه نزدیک به ۱۰۰ نفر در ماجرای این دومینوی فساد متهم یا بازداشت یا متهم شده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.