حمله خشن نیروهای امنیتی و بازداشت ده‌ها تن از فعالان کارگری در مقابل مجلس + دستگیری اعضای خانواده کارگران بازداشت‌شده در روز کارگر

چهارشنبه, 11ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

Iran Teheran - 1. Mai Demonstrationen vor dem Parlament

رسانه‌های مجازی سندیکایی از جمله کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران خبر داده‌اند که ده‌ها نفر از جمله بعضی اعضای این سندیکا، دانشجویان و فعالان کارگری، امروز صبح در تجمع به مناسبت روز جهانی کارگر بازداشت شده‌اند. نام رضا شهابی و حسن سعیدی در میان اسامی بازداشت‌شدگان است.

گفته می‌شود کیوان صمیمی از اعضای کانون نویسندگان ایران در میان بازداشت‌شدگان تجمع برابر مجلس است.

به گفته شاهدان عینی، ساعت ۱۰ صبح جمعیتی حدود ۳۰۰ نفر از ایستگاه متروی بهارستان به سمت در مجلس حرکت کردند. طی مسیر مسئولان نیروی انتظامی از تجمع‌کنندگان درخواست کردند که در پیاده‌رویی روبروی مجلس گرد هم آیند.

فرمانده ‌نیروها خطاب به تجمع‌کنندگان از فراهم بودنِ امکان نطق و اعتراض به آنان گفت، آن گونه که حتی مکانی را برای سخنرانی به آنان نشان داد.

با وجود این حوالی ساعت ده و بیست دقیقه که جمعیت شعار می‌داد و تعداد آنها به ۵۰۰ نفر رسیده بود، نزدیک به ۳۰ پلیس نیروی انتظامی و ۲۰ نیروی لباس شخصی به جمعیت یورش بردند و به خشن‌ترین شکل ممکن به ضرب و شتم و بازداشت حاضران پرداختند.

رسانه‌های کارگری گزارش می‌دهند که سطح خشونت برخورد نیروهای نظامی و اطلاعاتی به حدی بود که افراد مسن نیز در امان نماندند. شاهدان عینی گفته‌اند که حدود ساعت ده و نیم جمعیت از روبروی مجلس به سمت میدان بهارستان حرکت کرد و طی این راهپیمایی باز نیروهای امنیتی با مردم به شکل قهرآمیز برخورد کرده‌اند.

*****

دستگیری اعضای خانواده کارگران بازداشت‌شده در روز کارگر

به گزارش رسانه‌های کارگری، به دنبال دستگیری گسترده کارگران در برابر مجلس، شمار زیادی از کارگران و خانواده بازداشتی‌ها به مقابل بازداشتگاه ارگ مراجعه کرده‌اند. آنها در این محل نیز با تعرض نیروهای امنیتی مواجه شدند. گفته می‌شود دو نفر به اسامی مرضیه امیری و سمیرا امیری بازداشت شده‌اند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.