شرکت‌های زیر مجموعه وزارت اطلاعات (بخش دوم)؛ برج‌سازان ‌متخلف

شنبه, 25ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

مجتمع ارگ تجاری تجریش: این پروژه، جنجالی‌ترین پروژه هلدینگ صبامیهن است که به واسطه تخلف‌های فراوان، منجر به فاش شدن وابستگی این هلدینگ به وزارت اطلاعات شد

پروژه صدرای شیراز: این پروژه مسکونی در ۳۲ هکتار قرار است در شهر شیراز به اجرا گذاشته شود و در حال حاضر مراحل مشاوره و طراحی را پشت سر می‌گذارد

پروژه فرمانیه: در اسفندماه سال ۱۳۹۳، پرونده این پروژه در کمیسیون ماده پنج مطرح و مجوز ساخت ۱۲ طبقه مسکونی به این شرکت وابسته به وزارت اطلاعات داده شد

 

یکی از مشهور‌ترین خانه‌های تهران که به «کاخ ورسای ایران» یا «کاخ حبیب پاسال» مشهور است، در ابتدای انقلاب در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت

بهنام قلی‌پور

هلدینگ «صبامیهن» با دو شرکت «آریان‌ نگین کیش» و «آریان نگین ارگ» حدود ۱۷ سال است که در ایران مشغول برج‌سازی و مال‌سازی شده است. این دو شرکت طی این مدت، بیش از پنج پروژه عظیم ساختمانی را به پایان برده و در حال حاضر چهار پروژه بزرگ ساختمانی دیگر در اختیار دارند.

 

۱- شرکت آریان نگین کیش

این شرکت در سال ۱۳۸۷با شماره ثبت ۷۲۴۴ فعالیت خود را آغاز و ساخت پروژه‌های عمرانی، اعم از تجاری، اداری، مسکونی و … متناسب با سبک زندگی ایرانی- اسلامی را مهم‎ترین ماموریت خود اعلام کرده است.

سال ۱۳۹۴، در پی تغییراتی در اساس‎نامه این شرکت، ماموریت‌ عملیات اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری و فرآوری کلیه کانسارهای معدنی و انجام امور صنعتی با ایجاد کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و فرآوری مربوط به معدن و امور بازرگانی به سایر ماموریت‌های این شرکت افزوده شد.

شرکت آرین نگین کیش طی مدت فعالیت خود تاکنون سه پروژه ساختمانی را به پایان برده است، چهار پروژه در دست اجرا دارد و قصد دارد دو پروژه ساختمانی دیگر را در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.

 

پروژه‌های پایان یافته

مجتمع مسکونی آریان کیش: این پروژه مسکونی بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت شش هزار و ۶۱۲ متر در فاز یک شهرک «صدف» احداث است.

مجتمع ارگ تجاری تجریش: این پروژه، جنجالی‌ترین پروژه هلدینگ صبامیهن است که به واسطه تخلف‌های فراوان، منجر به فاش شدن وابستگی این هلدینگ به وزارت اطلاعات شد.

این پروژه عظیم تجاری در ۷۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع در خیابان «ملکی» منطقه «تجریش» ساخته شده و دارای ۲۰۰ واحد تجاری و بیش از هزار پارکینگ در ۱۰ طبقه است.

هلدینگ صبامیهن به واسطه وابستگی به «صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات»، سال ۱۳۸۷ توانست با نفوذ و اعمال فشار‌های پیدا و پنهان، بخشی از «مسجد گیاهی» و «باغ گیاهی»، از قدیمی‌ترین نقاط محله تجریش را تخریب کند و کلنگ این پروژه عظیم را به زمین بزند.

روزنامه «ایران» در آن سال گزارشی از این پروژه منتشر کرد، نوشت به خبرنگارش گفته شده است این پروژه متعلق به یک نهاد بسیار مهم است و بهتر است پی‎گیری نکند.

آذر ماه سال ۱۳۸۸ نیز تخلفات این هلدینگ در شورای شهر تهران به بحث و نظر گذاشته می‌شود اما هیچ یک از اعضای این شورا در نهایت نمی‌توانند مانع از توقف آن شوند.

این پروژه زمانی اجرا و افتتاح شد که «محمد‌باقر قالیباف» شهردار تهران بود و شورای شهر تهران نیز در دست محافظه‌کاران قرار داشت.

ساختمان اداری ظفر: این مجموعه در خیابان «ظفر» تهران، در هشت طبقه، شامل پنج طبقه اداری، هم‎کف و دو طبقه پارکینگ احداث شده است. این ساختمان پس از افتتاح، به اجاره وزارت نفت درآمد.

 

پروژه‌های در دست اجرا

پروژه مجتمع آریان الهیه: این پروژه در زمینی مشتمل بر چهار پلاک ثبتی در حال اجرا است. این مجتمع در دو بلوک ۱۳ طبقه‌ای به صورت تک‌واحدی و در ۹ طبقه مسکونی با متراژهای ۲۸۳ الی ۲۹۲ مترمربع طراحی شده است.

پروژه فرمانیه: در اسفندماه سال ۱۳۹۳، پرونده این پروژه در کمیسیون ماده پنج مطرح و مجوز ساخت ۱۲ طبقه مسکونی به این شرکت وابسته به وزارت اطلاعات داده شد.

میزان کل طبقات قابل احداث این پروژه در حال حاضر ۱۸ طبقه، متراژ غیرمفید حدود ۳۳ هزار مترمربع و بنای مفید آن حدود ۲۲ هزار مترمربع پیش‌بینی شده است.

پروژه لوکس طلایی: این پروژه در خیابان «ولی‏عصر»، بالاتر از چهارراه «پارک وی‏»، در مساحتی بالغ بر دو هزار و ۸۴۰ مترمربع در دست اجرا است. قرار است این پروژه در ۱۱ طبقه ساخت شود.

پروژه صدرای شیراز: این پروژه مسکونی در ۳۲ هکتار قرار است در شهر شیراز به اجرا گذاشته شود و در حال حاضر مراحل مشاوره و طراحی را پشت سر می‌گذارد.

 

پروژه‌های آتی

پروژه امین‌الضرب: محل اجرای این پروژه، جاده کمربندی رشت – بندرانزلی با فاصله حدود ۵۰۰ متر تا میدان اصلی «گلسار» و دو کیلومتر تا فرودگاه رشت است.

این پروژه قرار است در ۲۹ هزار مترمربع به اجرا گذاشته شود و هلدینگ صبامیهن به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای این پروژه است.

کاربری این پروژه هم تجاری، اقامتی، تفریحی و خدماتی در قالب مرکز خرید، هتل، سالن همایش و … تعریف شده است.

پروژه جیم ولنجک: این پروژه در خیابان «ج» در «ولنجک» و در متراژ دو هزار و ۴۴ متر مربع و با کاربری مسکونی در دستور کار قرار دارد. قرار است این پروژه در ۱۱ طبقه ساخته شود.

 

۲- شرکت آریان نگین ارگ

شرکت «آریان نگین ارگ» در سال ۱۳۹۲به شماره ۴۴۸۲۵۲ در اداره ثبت شرکت‎های شهرستان تهران به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

ماموریت اصلی این شرکت، ارایه خدمات حرفه‌ای و تخصصی در حوزه زمین و ساختمان به کلیه مشتریان و متقاضیان این خدمات اعلام شده است.

اخذ مجوزهای مرتبط با شهرداری‌ها و یا سایر سازمان‌های مرتبط، اعم از مجوز تعیین کاربری، خرید و یا افزایش تراکم ساختمان، دستور نقشه، پروانه ساختمان و پایان کار ساختمان از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

 پروژه ارگ تجاری تجریش: فروش واحد‌های این مجتمع عظیم برعهده شرکت آریان نگین ارگ گذاشته شده است. این شرکت در طراحی و ساخت این مجموعه نیز نقش داشته است.

مجتمع تجاری مسکونی جام الهیه: این پروژه در ۱۷ طبقه در ضلع شمالی باغ سفارت روسیه ساخته شده و به برج «جام» الهیه مشهور است.

مجتمع تجاری مفیدی: این پروژه در ۱۱ هزار متر مربع در شهر ساری ساخته شده است و در حال حاضر ۲۲۲ واحد تجاری دارد.

تمام این پروژه‌های عظیم مسکونی و تجاری در شمال شهر تهران یا مناطق بسیار خوب شهر‌های مختلف ایران ساخته شده یا در حال ساخت هستند.

وزارت اطلاعات هم‌چون سپاه پاسداران، در قالب شرکت‌های پوششی، به منظور کسب درآمد‌‌هایی مستقل از بودجه عمومی کشور وارد فعالیت‌های اقتصادی شده است اما هم‎چنان حاضر به شفافیت در این خصوص نیست و می‌گوید هیچ فعالیت اقتصادی ندارد.

یکی از مشهور‌ترین خانه‌های تهران که به «کاخ ورسای ایران» یا «کاخ حبیب پاسال» مشهور است، در ابتدای انقلاب در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت. این وزارت‌خانه هم بعد‌ها این خانه را به صندوق بازنشستگی خود داد و این صندوق نیز آن را در اختیار هلدینگ صبا‌مهین گذاشت تا آن را تخریب کند و مجموعه جدیدی در آن بسازد.

پس از گذشت مدتی، هلدینگ صبامهین که در تخریب این کاخ ناکام مانده بود، تصمیم گرفت آن را به بانک «تات» بدهد. این خانه در حال حاضر در مالکیت «علی انصاری»، موسس بانک تات است.

علی انصاری همان کسی است که از وی به عنوان مهم‎ترین سرمایه‎گذار «ایران‌مال» نام برده می‌شود.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.