واقعیت‌هایی از داخل ایران| ۴۰ درصد از جمعیت ایران حاشیه‌نشین هستند

سه شنبه, 28ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

اکبر رحمتی، آسیب‌شناس اجتماعی گفت: موضوع حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی ایران محسوب می‌شود و اگر منابع قدرت و ثروت به‌صورت عادلانه بین شهرها توزیع می‌شد ما امروز شاهد زندگی حجم گسترده‌ای از مردم در حاشیه کلانشهرها نبودیم.

وی گفت: افراد با هدف بهتر شدن وضعیت معیشتی، به شهرهای بزرگ کوچ می‌کنند اما شرایط زندگی در کلانشهرها متفاوت با شهرستان و روستاها است. مردم به‌دلیل نبود کار در روستاها به سمت شهرها سرازیر می‌شوند ولی با مشاهده گرانی‌ها و ناتوان بودن در گرفتن منزل در داخل شهر، برای زندگی به حاشیه شهر می‌روند و این موضوع باعث افزایش جمعیت حاشیه‌نشینی می‌شود و هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد از جمعیت ایران حاشیه‌نشین هستند.

این آسیب‌شناس اجتماعی تصریح کرد: افراد با فرهنگ‌های مختلف در حاشیه شهرها دور هم جمع می‌شوند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در بعد فرهنگی شده و مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. از طرفی این افراد نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در معرض مصرف مواد مخدر هستند و همچنین طبق اعلام شورای اجتماعی ایران، افرادی که در حوزه خرید و فروش مواد مخدر فعال هستند از حاشیه‌نشینان برای توزیع و پخش انواع مواد مخدر استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آنا

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.