ابوالفضل قدیانی: در حکومت نامشروع خامنه‌ای، ملت ایران روی آرامش نخواهد دید

دوشنبه, 21ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

ابوالفضل قدیانی می‌گوید خامنه‌ای با لجاجت و کینه‌توزی، مهم‌ترین مانع رفع حصر است.

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی در یادداشتی که روز یکشنبه ۲۰ مرداد در سایت «کلمه» منتشر شده، با انتقاد مجدد از رهبر جمهوری اسلامی نوشته است: «تا زمانی که آقای خامنه‌ای بر مسند حکمرانی تکیه زده و بر حکومت نامشروع خود اصرار می‌ورزد ملت ایران روی آرامش و سعادت را نخواهد دید».

آقای قدیانی که در سال‌های اخیر از مخالفان جدی علی خامنه‌ای بوده است، تاکید کرده که رهبر جمهوری اسلامی باید برود تا راه برای رفراندوم و ایجاد یک «نظام جمهوری دموکراتیک سکولار» فراهم شود.

این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از اعتراض‌های سال ۸۸ بازداشت و یک سال زندانی شد. او بار دیگر در سال ۱۳۹۱ به دو سال زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم و زندانی شد.

آقای قدیانی همچنین بر اساس رای دادگاه انقلاب که اسفند ۱۳۹۷ صادر شد، به اتهام «توهین به رهبر» و «تبلیغ علیه نظام» به تحمل سه سال زندان و «مطالعه و رونویسی از سه کتاب» منتشر شده توسط نهادهای حکومتی محکوم شد.

سوم تیرماه امسال، ماموران امنیتی برای اجرای این حکم آقای قدیانی را بازداشت کردند ولی با توجه به رای پزشکی قانونی مبنی بر عدم توان تحمل کیفر، پس از مدت کوتاهی آزاد شد.

او که پیش از این در نامه‌ای که از حسن روحانی خواسته بود وعده انتخاباتی‌اش درباره «رفع حصر» رهبران جنبش سبز را عملی کند، در یادداشت جدیدش نوشته است: حسن روحانی «شجاعت ایستادگی در مقابل مستبد امروز ایران را ندارد» و حاضر به «سر سوزنی هزینه» برای رفع حصر نیست.

این فعال سیاسی تاکید کرده است که رهبر جمهوری اسلامی «با لجاجت و کینه توزی و انتقامجویی اجازه رفع حصر را نمی‌دهد».

هفت نفر از مشاوران میرحسین موسوی حدود سه هفته پیش در نامه‌ای به حسن روحانی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی موسوی، رهنورد و کروبی، خواستار «اقدام مؤثر» وی در تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش شده بودند.

۸۷۰۰ تن از شهروندان ایرانی نیز روز یکشنبه در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، با اشاره به دفاعیات محمدرضا خاتمی و به گفته آنان آشکار شدن «گوشه‌ای از حقایق مستند حوادث سال ۸۸» خواستار انجام «اقدام موثر» برای رفع حصر سران جنبش سبز شدند.

بسیاری از امضاءکنندگان این بیانیه از روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی، سربازان دوران جنگ ایران و عراق، خانواده‌های کشته‌های آن جنگ و شهروندان فعال در فضای مجازی هستند.

در دفاعیات محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق حزب مشارکت ایران، بر «تقلب هشت میلیونی» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تاکید شده است.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ۸۹ بدون محاکمه در بازداشت خانگی هستند.

منبع: وب‌سایت کلمه، گزارش‌های رادیو فردا / ر.ح / ک.ر

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.