یک مهندس ایرانی‌‌تبار به فهرست «نوآورترین رهبران آمریکا» مجله فوربز راه یافت

چهارشنبه, 20ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

سیف الله قاسمی، مهندس ایرانی تبار، به فهرست ۱۰۰ نفره «نوآورترین رهبران آمریکا» مجله فوربز راه یافت.
 

مجله فوربز، اسامی ۱۰۰ نفر از «نوآورترین رهبران آمریکا» را منتشر کرده است. جف بیزوس، مدیرعامل آمازون، و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، هر دو در رتبه نخست این لیست قرار گرفته اند اما در این فهرست نام یک ایرانی تبار نیز دیده می شود.

سیف الله قاسمی، مدیر عامل شرکت بین المللی نفت و گاز «ایر پراداکتز» (به انگلیسی: Air Products) در رتبه هشتاد و یکم این فهرست قرار گرفته است.

به نوشته تارنمای کالج لافایت، سیف الله قاسمی یکی از ۳۰ دانشجویی بود که در برنامه جدید مهندسی دانشکده نفت آبادان که با مشارکت کالج لافایت آمریکا راه اندازی شده بود پذیرفته شد و از مشهد به آبادان رفت.

او در سال ۱۹۶۶ میلادی در رشته مهندسی فارغ التحصیل شد. سپس در دانشگاه استنفورد آمریکا ادامه تحصیل داد و فوق لیسانس مهندسی مکانیک خود را از آنجا گرفت.

سیف الله قاسمی در دهه ۷۰ میلادی به ایران بازگشت و در دانشگاه آریامهر تهران (صنعتی شریف کنونی) مشغول تدریس شد و نقش پررنگی در ساختن دانشکده مکانیک این دانشگاه داشت.

او سپس در شرکت ملی فولاد ایران (نیسکو) مشغول کار شد و تا به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی در آنجا فعالیت می کرد.

پس از انقلاب، سیف الله قاسمی با همسر و فرزندش به آمریکا آمد و در سال ۱۹۸۲ تابعیت این کشور را به دست آورد.

به نوشته تارنمای کالج لافایت، آقای قاسمی می گوید آمریکا از معدود کشورهای دنیا است که در آن می‌توان از صفر شروع کرده و بر اساس استعداد و توانایی خود پیشرفت کرد.

سیف الله قاسمی در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیرعامل شرکت نفتی «ایر پراداکتز»​ انتخاب شد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.