رویترز: کاهش صادرات نفت ایران به ۷۰۰ هزار بشکه در روز

شنبه, 18ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

naft

با لحاظ کردن قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت خام، کاهش صادرات نفت خام ایران در ماه می گذشته نسبت به ماه قبل از آن (آوریل) معادل ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری است.

به گزارش عصر ایران، رویترز براساس گزارش های منتشر شده از بارگیری نفت خام توسط نفتکش ها و منابع آگاه در صنایع نفت کشورهای مختلف اعلام کرد: تحریم های غربی باعث شده اند صادرات نفت ایران به کمترین میزان در چند دهه گذشته برسد.

براساس این گزارش، صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی (مه) به طور متوسط به ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که معادل یک سوم کل صادرات نفت ایران قبل از آخرین مرحله جدید تحریم های آمریکاست.

هدف از تحریم های آمریکا و اروپا، اعمال فشار بر تهران برای عقب نشینی در روند فعالیت های هسته ای اش و قطع درآمد نفتی تهران برای تامین مالی برنامه هسته ای است.

صادرات نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۱۲) نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود نصف کاهش یافته بود. این موضوع باعث شد تهران ماهانه رقمی بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار به دلیل کاهش صادرات نفت، ضرر کند.

دولت آمریکا در حال حاضر قصد دارد با تشدید تحریم ها، صادرات نفت ایران را به زیر ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

منابع آگاه در صنعت نفت برخی از کشورها گفته اند خرید نفت ایران در ماه گذشته میلادی (می) نسبت به ماه قبل از آن (آوریل) به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است.

با لحاظ کردن قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت خام، کاهش صادرات نفت خام ایران در ماه می گذشته نسبت به ماه قبل از آن (آوریل) معادل ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری است.

ایران قبل از تحریم های شدید، روزانه حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت خام به مشتریانی در آسیا، آفریقا و اروپا صادر می کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.