کارگران آذرآب در ادامه اعتراضات، مسیر راه‌آهن شمال-جنوب را مسدود کردند

دوشنبه, 22ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

کارگران معترض شرکت «آذرآب» اراک در ادامه اعتراضات خود، ضمن خروج از کارخانه مسیر ریلی راه‌آهن شمال-جنوب را مسدود کردند.

کارگران آذرآب روز دوشنبه ۲۲ مهرماه پس از تکرار تحصن روزهای گذشته، با رفتن به خیابان‌های شهر و بستن مسیر ریلی راه‌آهن اعلام کرده‌اند که تا تحقق مطالبات و رسیدگی به خواسته‌هایشان به این اعتراضات ادامه خواهند داد.

این کارگران پیشتر نیز گفته بودند که بیش از دو ماه است حقوق و دستمزدی دریافت نکرده‌اند. آن‌ها در ماه‌های گذشته همچنین خواستار بازگشت این واحد تولیدی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تعیین تکلیف وضعیت سهامداری این شرکت شدند.

همزمان با اعتراضات روز دوشنبه علی آقازاده، استاندار مرکزی، اعلام کرد مسئولان با موافقت شورای تامین استان شرایطی را برای واگذاری سهام کارخانه آذرآب در نظر گرفته‌اند. 

او بدون اشاره به جزییات این شرایط اظهار کرد «اگر با این شرایط هرکسی آذرآب را خریداری کند، قطعا بهتر از گذشته اداره خواهد شد.»

در حال حاضر، بانک کشاورزی سهامدار عمده این کارخانه است که به گفته کارگران معترض «آن را به حال خود رها کرده و مسئولیتی در قبالش نمی‌پذیرد.»

نبود امنیت شغلی، کاهش ظرفیت تولید و عدم تعیین تکلیف وضعیت هیات مدیره این واحد تولیدی از جمله سایر موضوعات مورد اعتراض کارگران آذرآب است. 

اعلام خبر لغو خصوصی‌سازی شرکت «هپکو» از سوی دولت در روزهای گذشته با واکنش کارگران آذرآب نیز مواجه شد. آن‌ها اعلام کردند تا بازگشت آذرآب به بخش دولتی اعتراضات خود را پیگیرانه ادامه خواهند داد.

جواد صابری، رئیس شورای اسلامی کار آذرآب، ضمن اشاره به دغدغه‌های کارگران معترض نگرانی از تامین هزینه تحصیلی فرزندان دانش‌آموز و دانشجو از سوی آن‌ها را از جمله دلایل تشدید نارضایتی اخیر دانسته بود.

کارگران معترض این کارخانه روز یکشنبه ۱۴ مهرماه در نخستین روز از تحصن ورودی شهر اراک از سمت شمال (سه راهی خمین) را مسدود کرده بودند.

پس از آن و در روزهای بعدی نیروی انتظامی با تشدید فضای امنیتی و استقرار ماموران در اطراف این کارخانه تلاش کرد از شکل‌گیری تحصن و خروج کارگران به سمت خیابان‌های شهر جلوگیری کند. 

تعداد زیادی از کارگران این شرکت به دلیل حمایت از همکارانشان در اعتراضات «هپکو» و «هفت‌تپه» از سوی پلیس امنیت احضار و با تشکیل پرونده مواجه شده‌اند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.