وزیر صنعت توقف تولید چهار مدل خودرو را تأیید کرد

پنجشنبه, 2ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خروج چهار مدل خودرو از خط تولید را تأیید کرد.

به گفته آقای رحمانی تولید پژو ۴۰۵ بنزینی تا پایان سال جاری و سه مدل پراید هم در ماه‌های آینده متوقف خواهد شد. به گفته وزیر صنعت بهبود کیفیت و افزایش رضایت مردم از مهم‌ترین دلایل توقف تولید این نوع خودروهاست.

خودروی پراید بالاترین آمار قربانیان تصادفات را در ایران دارد. پلیس ایران می‌گوید ۳۴ درصد کشته‌شدگان و مجروحان حوادث رانندگی، سرنشینان خودروی پراید بوده‌اند.

پیش از این نیز گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده بود که شرکت کره‌ای «کیاموتورز» به همکاری با ایران پایان داده و خط تولید خودروی «سراتو» این هفته جمع‌آوری می‌شود.

به نوشته «سایپا نیوز»، این شرکت کره‌ای «به پیروی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا» اقدام به قطع همکاری خود با ایران کرده است و سایپا «پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی را برای احقاق حق شرکت و مشتریانش ادامه می‌دهد».

پیش از این شرکت‌های فرانسوی «رنو» و «سیتروئن»، شرکت چینی «برلیانس»، شرکت سوئدی «ولوو» و شرکت ایتالیایی «ایویکو» به دلیل تحریم‌های آمریکا به فعالیت خود در ایران پایان داده بودند.

شماری از این شرکت‌ها، از جمله پژو و سیتروئن، پس از برجام اقدام به سرمایه‌گذاری جدید در ایران کرده بودند.

با خروج شرکت‌های خودروسازی خارجی، تولید خودرو در ایران به‌شدت کاهش یافته‌ است.

در چند سال اخیر صنعت خودروسازی ایران با مشکلات مالی بزرگی روبه‌رو بود. شماری از مقامات رسمی و نمایندگان مجلس انحصار تولید خودرو و واردات قطعات یدکی در دست چند نفر را از جمله مهم‌ترین مشکلات صنعت خودروسازی ایران عنوان کرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.