سخنگوی دولت ایران: ۶۰ میلیون نفر نیازمند کمک‌های معیشتی هستند

پنجشنبه, 23ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

به گفته سخنگوی دولت ایران طرح حمایت اجتماعی و معیشتی دولت بیش از ۱۸ میلیون خانوار ایرانی را در بر خواهد گرفت. ربیعی همچنین در زمینه مبارزه دولت با فساد توضیحاتی ارائه کرد.

    
علی ربیعی هنگام بازدید از یک خانواده مستمندعلی ربیعی هنگام بازدید از یک خانواده مستمند

روز چهارشنبه، ۲۲ آبان (۱۳ نوامبر) علی ربیعی به پرسش‌های خبرنگاران در باره طرح حمایت اجتماعی و معیشتی دولت و همچنین و فساد اداری و چند موضوع دیگر صحبت کرد.

به گفته سخنگوی دولت، به احتمال زیاد شمار خانوارهایی که مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی قرار خواهند گرفت  به ۶۰ میلیون نفر می‌رسد. به گفته ربیعی این رقم بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در بر می‌گیرد.

ربیعی اظهار داشت: «برخی مناطق کشور کاملا محروم است و مددجویانی حضور دارند که همواره نیازمند بوده‌اند. زنان سرپرست خانوار و افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارگران و بازنشستگان از جمله این افراد هستند.»

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری تصریح کرد که قشرهای اجتماعی متوسط به پایین مشمول این طرح خواهند شد.

ربیعی در ادامه تاکید کرد که برای افرادی که  در شمولیت دریافت حمایت‌های اجتماعی و معیشتی دولت قرار نمی‌گیرند، امکان اعتراض وجود دارد و «فرمانداران، بخشداران، ستاد اجرایی وزارت کار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در هماهنگی با هم بادقت و باسرعت به اعتراضات رسیدگی خواهند کرد.»

سخنگوی دولت درباره راه‌های تامین مالی این طرح گفت: «سناریوهای مختلف در این زمینه مطرح است تا ما بتوانیم رقم قابل توجهی برای حمایت‌های اجتماعی و معیشتی تخصیص دهیم. ابعاد اقتصادی و تورم‌زا نبودن این نوع تامین مالی از جمله دیگر مباحث جدی مطرح شده در دولت بود. در این خصوص بانک مرکزی آثار تورمی سناریوهای مختلف را بررسی کرده است و ما ملاحظاتی خواهیم داشت که آثار تورمی با توجه به شیوه پرداخت و نوع هزینه کرد، به حداقل برسد. این روش قطعا با کمترین آثار تورمی اجرا خواهد شد.»

به گفته ربیعی، از شامگاه چهارشنبه دستگاه‌های مجری در برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یابند و ابعاد مختلف طرح را برای مردم توضیح خواهند داد.

پرسش‌های میلیاردی

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی پیرامون اظهارات اخیر روحانی در رابطه با دومیلیاردی که دولت آمریکا مصادره کرده گفت: «یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار میلیارد دلار اوراق خریداری‌شده در دولت بعد از آقای خاتمی بوده و این اوراق نزد موسسه‌ای جهت سرمایه‌گذاری خریداری شده که آن موسسه اخطار داده که این پول را بردارید اما براساس این اخطار پول در زمان مربوطه برداشته نشده است. این که چرا این پول در زمان خود برداشته نشده است ابهامی بود که مورد نظر رئیس جمهوری بود و ما فکر می‌کنیم روشن شدن این ابهامات مورد نیاز امروز جامعه است.»

علی ربیعی در ادامه به موضوع مالی بابک زنجانی پرداخت و گفت که او ۸۰۰ میلیون دلار از بانک دریافت کرده و باید مشخص شود چه کسی دستور انتقال این پول را “که جدا از پول حاصله از فروش نفت بوده” صادر کرده است.

سخنگوی دولت به نقل از رئیس جمهور روحانی گفت: «تحت عنوانی نفت از دولت گرفته شده اما معلوم نیست پول آن کجا رفته است». به گفته ربیعی، در این زمینه “اعداد قابل توجهی مطرح است.”

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.