وزارت خارجه آمریکا: رئیس جمهوری و بانک مرکزی ایران میلیاردها دلار را خرج سپاه قدس و تروریسم کرده‌‌اند

سه شنبه, 28ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

وزارت خارجه آمریکا در دو پیام در توئیتر از ابعاد دیگری از حمایت رژیم جمهوری اسلامی از تروریسم پرده برداشت.

در پیام نخست که روز دوشنبه ۲۷ آبان در توئیتر وزارت خارجه آمریکا منتشر شده آمده است:‌«بانک مرکزی ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلیاردها دلار و یورو را در اختیار سازمان تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار داده است.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه پاسداران هر دو در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

 
Department of State @StateDept
 

Iran’s Central Bank siphoned billions of U.S. dollars and Euros in 2018 and 2019 into ’s terrorist Islamic Revolutionary Guard Corps-Quds Force.

Graphic
۳۰۲ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

وزارت خارجه آمریکا در پیام دیگری که اندک زمانی پس از پیام نخست منتشر شد، همچنین از هزینه‌کردن از محل صندوق توسعه ملی توسط حسن روحانی برای تروریسم خبر داد و نوشت: «روحانی، رئیس جمهوری ایران، ۴.۸ میلیارد دلار از پول صندوق توسعه ملی [ایران] را خرج تروریسم کرده است.»

 
Department of State @StateDept
 

Iran’s President Rouhani raided $4.8 billion from the National Development Fund to pay for terrorism.

Graphic
۴۰۵ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

دولت پرزیدنت ترامپ در یکسال اخیر فشار حداکثری را بر ایران اعمال کرده و گفته است که رژیم ایران باید مثل یک کشور عادی رفتار کند و از تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای، برنامه گسترده موشکی، کمک به تروریسم، و سایر اقدامات تنش برانگیز خود دست بردارد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.