دولت ایران بازداشت علی اصغر پیوندی، رئیس مستعفی هلال احمر را تأیید کرد

چهارشنبه, 13ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

پیوندی

یک ماه پیش هم رسانه‌ها از بازداشت چند ساعته رئیس هلال احمر خبر داده بودند

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران بازداشت علی اصغر پیوندی، رئیس مستعفی هلال احمر را تایید کرد.

سه‌شنبه شب رسانه‌های ایران گزارش دادند که ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، ساعاتی بعد از اعلام کناره‌گیری آقای پیوندی او را بازداشت کرده‌اند.

آقای پیوندی قصد سفر به خارج از کشور را داشته که متوجه ممنوع‌الخروجی خود می‌شود و در ساعات پایانی سه‌شنبه دستگیر می‌شود.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، امروز چهارشنبه ۱۳ آذر به خبرنگاران گفت که آقای پیوندی “چند روز پیش برای این که در اجلاسی در ژنو شرکت کند، اجازه گرفت، ما موافقت کردیم ولی نمی‌دانستیم که ممنوع‌الخروج بود، اگر می‌دانستیم می‌گفتیم معاونش برود.” آقای واعظی همچنین تایید کرد که رئیس سابق هلال احمر بازداشت شده است.

هنوز مقام‌های قضایی درباره دلیل بازداشت آقای پیوندی توضیحی نداده‌اند اما بعضی خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که او در ارتباط با اتهام “تخلفات مالی” بازداشت شده است.

سخنگوی هلال احمر گفته بود که آقای پیوندی “برای حفظ سرمایه اجتماعی این نهاد و ایجاد فضایی مناسب‌تر برای کار موثر، استعفای خود را به رییس جمهور تقدیم کرده است.” اما چند ساعت بعد از این توضیح، آقای پیوندی بازداشت شد.

در ماه‌های گذشته بارها نام هلال احمر و سازمان‌های وابسته به آن در ارتباط با پرونده‌های فساد مالی مطرح شده است.

‌اواخر تابستان رسانه‌های ایران گزارش دادند که آقای پیوندی برای “بررسی فساد مالی” به دادسرای جرایم اقتصادی احضار شده است. در آن زمان گفته می‌شد این احضار مربوط به پرونده سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بوده است.

پیش از آن علی فرجی، مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، در ارتباط با پرونده “واردات داروی سالک” بازداشت و با وثیقه آزاد شده بود.

یک ماه پیش هم خبر بازداشت چندساعته آقای پیوندی در ارتباط با پرونده‌ای مربوط به دوره ریاست او در دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد. در آن زمان گفته شد که او با وثیقه سه میلیارد تومانی آزاد شده است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.