جوایز بفتا ۲۰۲۰؛ مریم مهاجر برنده انیمیشن کوتاه شد

دوشنبه, 14ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن
مریم مهاجرحق نشر عکسGETTY IMAGES
مریم مهاجر جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد

فیلم سینمایی ۱۹۱۷ با دریافت هفت جایزه، بخش مهمی از جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا، بفتا را به خود اختصاص داده است.

در مراسم بفتا که عصر یکشنبه در لندن برگزار شد، جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم برداری، بهترین صدابرداری، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه های ویژه جوایزی بودند که به فیلم ۱۹۱۷ به کارگردانی سام مندس اعطا شد.

این فیلم در نه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود.

واکین فینیکس، بازیگر نقش اول مرد فیلم جوکر و رنی زلوگر، بازیگر نقش اول زن فیلم جودی نیز به ترتیب جوایز بهترین بازیگر مرد و زن را دریافت کردند.

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به برد پیت، بازیگر فیلم روزی روزگاری هالیوود به کارگردانی کوئینتین تارانتینو رسید.

لارا درن نیز به خاطر بازی در نقش یک وکیل خانواده در فیلم سینمایی داستان ازدواج جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

واکین فینیکس، رنی زلوگر، برد پیت و لارا درن پیش از این نیز جایزه های متعدد دیگری همچون گولدن گلوب را برای بازی در همین فیلم ها دریافت کرده اند و پیشبینی می شود در مراسم اسکار که هفته آینده برگزار می شود نیز موفق باشند.

از سوی دیگر، فیلم انیمیشن کلاوس، ساخته نتفلیکس نیز موفق شد در رقابت با داستان اسباب بازی ۴ و فروزن ۲ جایزه بهترین فیلم انیمیشین را دریافت کند.

فیلم انیمشینی بابابزرگ عاشق پیشه من ساخته مریم مهاجر، انیمیشن ساز ایرانی-بریتانیایی نیز جایزه انیمیشن کوتاه را به خود اختصاص داد.

خانم مهاجر هنگام دریافت جایزه، آن را به مردم ایران تقدیم کرد.

فیلم سینمایی انگل، ساخته کره جنوبی نیز جوایز بهترین فیلم نامه و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم مستند نیز به فیلم سما تعلق گرفت که بازگو کننده تجربیات یک مادر جوان در جنگ داخلی سوریه است.

وعد الکتائب، کارگردان سوریه ای این فیلم هنگام دریافت این جایزه، سما دختر چهار ساله اش را با خود بر روی صحنه برد و جایزه اش را به مردم سوریه تقدیم کرد.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.