هاشم خواستار: درخواست تجدیدنظر نمی‌دهم

یکشنبه, 20ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

استان وایر: سیدهاشم خواستار در ملاقات با همسر و اعضای خانواده در واکنش به حکم زندان صادر شده گفت: «صدسال زندان هم بدهند برای آزادی ملت ایران افتخار می‌کنم.»

صدیقه مالکی فرد از ملاقات روز ۱۹ بهمن‌ماه خود با «سید هاشم خواستار» فعال صنفی معلمان و امضاکننده بیانیه ۱۴ نفر با درخواست استعفای رهبر خبر داد و گفت: «روز شنبه ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۸ساعت ۱۵ بعد از  دو هفته بی خبری به اتفاق نوه و فرزندانم با همسرم آقای سیدهاشم خواستار در محل سالن احضار و ارشاد اداره اطلاعات مشهد ملاقات کردیم. حال جسمی ایشان بد نبود، خیلی ضعیف شده بودند ولی حال روحی ایشان خیلی خوب بود. در ملاقات گفت به ماموران اطلاعات گفته‌ام اگر صد سال هم زندان باشم برای آزادی ملت ایران افتخار می‌کنم.»

به گفته خانم مالکی فرد، آقای خواستار در این ملاقات به او گفته است: «احتمالا تا انتخابات ما را اطلاعات نگه می‌دارند بعد از آن ما را منتقل می‌کنند به زندان وکیل آباد در مشهد یا زندان اوین در تهران…بالاخره به یک زندانی منتقل می‌کنند، شما اصلا نگران من نباشید.»
این معلم بازنشسته زندانی در ملاقات از عدم تمایل خود نسبت به درخواست تجدید نظر در حکم صادره خبر داده و گفته است: «اصلا دوست ندارم درخواست تجدید نظر بدهم. ازشما می‌خواهم به وکیل من هم بگویید برای من درخواست تجدید نظر ندهد.»

به گفته خانم مالکی فرد، آقای خواستار در دادگاه به قاضی گفته است: «در زمان ناصرالدین شاه به شاه خبر دادند که عده‌ای در سنگلچ تهران برای رسیدن به آزادی دور هم جمع شدند. شاه آنها را خواست و خطاب به آن‌ها گفت: شما برای آزادی جمع شدید و بر علیه دولت ما توطئه می‌کنید. دستور داد همه آنها را ریختند درون چاه و همه را در درون چاه به گلوله بست. به قاضی گفتم: اگر شما نمی توانید کار ناصرالدین شاه را انجام بدهید فقط بخاطر تلاش و ارجان گذشتگی آزادی‌خواهان بوده و شما علی‌رغم این قصاوت قلبتان نمی‌توانید همچون ناصرالدین شاه عمل کنید.»

«هاشم خواستار»، معلم بازنشسته و عضو کانون صنفی معلمان در دادگاهی که روز ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ برای هفت نفر از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ در مشهد برگزار شد، به «۱۶ سال حبس و ۳ سال تبعید به نیکشهر و ۳ سال ممنوع الخروجی» محکوم شده است.

شش تن دیگر از امضاکنندگان بیانیه نیز به ترتیب: «محمد نوری‌زاد» فعال مدنی ، ۱۵ سال حبس ،۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج، «عبدالرسول مرتضوی» ۲۶ سال حبس ، «محمد حسین سپهری» معلم و از فعالان صنفی حقوق معلمان مشهد به  ۶ سال، « فاطمه سپهری» خواهر محمدحسین سپهری به  ۶ سال حبس  و آقایان «رجایی» ، «حسین پور» ، «قاسمی» نیز هر کدام یک سال حبس محکوم شده‌اند.

حکم صادر شده تنها مربوط دو اتهام «تشکیل گروه» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» صادر شده و در خصوص اتهامات «توهین به آیت‌الله خمینی » و «علی خامنه‌ای» پرونده بازداشت‌شدگان کماکان در دست بررسی است.

«جواد لعل محمدی» از فعالان صنفی معلمان در شهر مشهد و یکی دیگر از دیگر امضاکنندگان این بیانیه نیز به ۹ سال حبس محکوم شده است. او که با قید وثیقه آزاد شده بود، روز سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸، در پی احضار تلفنی به اداره اطلاعات مشهد، مجددا بازداشت شده است.
یک منبع آگاه پیشتر به «ایران‌وایر» گفته بود: «از وقتی آقای لعل‌محمدی به قید وثیقه آزاد شده تا روز ۱۵ بهمن که مجددا بازداشت شد، هفته‌ای دوبار توسط اداره اطلاعات مشهد جهت بازجویی احضار می‌شد.»

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ نیز «عبدالرسول مرتضوی»، دیگر امضا کننده این نامه بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.