خاموشی‌ها در ایران؛ صنعت برق ‘محدودیت زیادی’ برای تامین سوخت نیروگاه‌ها دارد

دوشنبه, 28ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

برق

سخنگوی صنعت برق ایران دلیل قطع برق در تهران و شماری از استان‌های این کشور را افزایش مصرف گاز و مشکل تامین سوخت نیروگاه‌های گازی عنوان کرده است.

مصطفی رجبی مشهدی گفته است به دلیل سرد شدن هوا، مصرف گاز در ایران افزایش یافته و این باعث شده تا نیروگاه‌هایی که با سوخت گاز کار می‌کنند، با مشکل تامین سوخت مواجه شوند.

او گفته است صنعت برق “با محدودیت زیاد” برای تامین سوخت نیروگاه‌ها مواجه است.

مصطفی رجبی مشهدی گفته است مصرف گاز در ایران به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که “بی‌سابقه” است.

قطعی برق در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، خراسان، سمنان و آذربایجان گزارش شده که برخی موارد قطعی برق طولانی بوده است.

قطعی برق و سرما شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از سخنگوی صنعت برق ایران گفته است که خاموشی‌های اضطراری برای “پایدار نگه داشتن” شبکه برق “بسیار ضروری است.”

سخنگوی صنعت برق ایران گفته است به دلیل سرد شدن هوا در این کشور و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، اولویت با تامین گاز است و به همین جهت، میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش یافته است.

آقای رجبی مشهدی از مردم ایران خواسته “۱۰ درصد” از مصرف گاز خانگی خود کم کنند تا کمبود گاز جبران شود. او گفته است در صورت کاهش مصرف، “خاموشی‌های اضطراری” لغو خواهند شد.

بیشتر برق تولیدی ایران با انرژی گاز تولید می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی صنعت برق ایران، کمبود منابع مالی و کاهش سرمایه گذاری است.

سخنگوی صنعت برق به مردم ایران توصیه کرده با استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی، پوشیدن لباس گرم در منزل در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.