بیش از ۴۸۱۱ کشته اعتراضات آبان ۹۸ در ۱۴ سردخانه کشور؟

پنجشنبه, 1ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

استان وایر–  نامه‌ای منتسب به رئیس پزشکی قانونی کشور خطاب به «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس قوه قضاییه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در این نامه پزشکی قانونی در خصوص پیکرهای کشته‌شدگان آبان که در سردخانه‌های ایران نگهداری می‌شوند کسب تکلیف کرده است.

در این نامه که  اپلیکیشن‌های تایید اصالت اسناد دیجیتال، اصالت آن را تایید می‌کنند از سوی « دکترعباس مسجدی آرانی» رییس پزشکی قانونی در مورد «۴۸۱۱ جسد از کشته‌شدگان آبان» که در «۱۴ سردخانه کشور» نگهداری می‌شوند از رئیس قوه قضاییه کسب تکلیف شده است.

در متن این نامه آمده است: « تعداد بیش از ۴۸۱۱ جسد در ۱۴ سردخانه نگهداری می شوند که مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی قادر به تحویل آن‌ها به خانواده‌هایشان نیستیم.»

او در این نامه به اعتراض خانواده‌های جان‌باختگان در خصوص دلایل ذکر شده در گواهی فوت برخی از پیکرهای تحویل شده  اشاره کرده و نوشته است:« صدور گواهی فوت بعلت خفگی، وارد آمدن جسم سخت به جمجمه، ضربات متعدد چاقو در نزاع دسته‌جمعی، سقوط از ارتفاع و برق‌گرفتگی موجب اعتراض خانواده‌های آن‌ها شده است.»

عباس مسجدی آرانی تعداد کشته‌شدگان نیروی مسلح «سپاه و بسیج» و لباس شخصی را  نیز ۱۱۹ تن اعلام کرده است.

او در این نامه گفته که با توجه به پایان یافتن مدت سه ماهه اجاره سردخانه‌های خصوصی که بدین منظور اجاره شده‌اند و همچنین عدم تخصیص بودجه برای تمدید زمان اجاره، برای امحا و « دفن اجساد در گورهای دسته‌جمعی» اجازه صادر شود.

ایران وایر بصورت مستقل قادر به تایید متن این نامه نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.