تلفات کرونا در قم، تهران و گیلان همچنان «نامشخص» است

چهارشنبه, 14ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

تصویری از بیمارستان امام رضا در قم

تصویری از بیمارستان امام رضا در قم

بنابر آماری که خبرگزاری ایرنا به نقل از جزئیات دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران ارائه کرده، تعداد تلفات در سه استان کانون شیوع کرونا همچنان «نامشخص» است.

این سه استان شامل تهران، قم و گیلان است و فقط آمار مبتلایان آن اعلام می‌شود.

در آمار روزانه‌ای که مقام‌های وزارت بهداشت ایران ارائه می‌کنند نیز اشاره‌ای به تعداد جان‌باختگان در این سه استان نمی‌شود.

از جمله کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در گزارشی که بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ اسفند ارائه کرد آمار ۵۸۶ مبتلای جدید را به تفکیک استانی ذکر کرد اما به محل درگذشت ۱۵ فوتی جدید هیچ اشاره‌ای نکرد.

همچنین در فهرستی که خبرگزاری ایرنا شامگاه سه‌شنبه به نقل از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران منتشر کرد نیز تعداد جان‌باختگان در سه استان تهران، قم و گیلان «نامشخص» ذکر شده است.

این فهرست البته در تیتر خود از آمار رسمی تا آن لحظه ۷۷ فوتی استفاده کرده اما مجموع آمار تفکیکی‌اش ۷۱ جان باخته را نشان می‌دهد.

آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران از قربانیان و مبتلایان کرونا

 
استان مبتلا فوتی
آذربایجان شرقی ۶۰ ۴
آذربایجان غربی ۵
اردبیل ۱۲ ۳
اصفهان (بجز کاشان) ۶۶ ۲
البرز ۹۳ ۵
ایلام ۹
بوشهر
تهران ۱۰۴۳ نامشخص
چهارمحال و بختیاری ۱
خراسان شمالی ۱
خراسان رضوی ۲۹ ۸
خراسان جنوبی ۵
خوزستان ۴۲ ۱۰
زنجان ۲
سمنان ۳۳ ۱
سیستان و بلوچستان ۱۴
فارس ۳۵ ۲
قزوین ۵۵
قم ۲۵۳ نامشخص
کردستان ۱۰
کرمان ۱۰
کرمانشاه ۱۲ ۲
کهگیلویه و بویراحمد ۱
گلستان ۲۰ ۶
گیلان ۲۱۸ نامشخص
لرستان ۱۸ ۴
مازندران ۷۲ ۱۱
مرکزی ۹۷ ۹
هرمزگان ۱۱ ۱
همدان ۳ ۱
یزد ۶ ۲

مقام‌های بهداشتی ایران در هفته‌های اخیر از سه استان قم، تهران و گیلان به عنوان کانون‌های‌ اصلی همه‌گیری کرونا یاد کرده‌اند و بتازگی نیز از تبدیل شدن استان گلستان به کانون چهارم ابراز نگرانی شده است.

در روزهای اخیر ویدئویی از انبوه اجساد در غسالخانه قم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما روز سه‌شنبه معاون دادستان قم اعلام کرد که «عامل انتشار» این فیلم «در همان ساعات اولیه» بازداشت شده است.

RadioFarda‌|‌رادیو فردا

@RadioFarda_

از نگاه شما – شمار بالای جانباختگان در غسال‌خانه قم

Embedded video

۲۲ people are talking about this

همچنین در فهرستی که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده، آمار استان اصفهان «بجز کاشان» ذکر شده است.

در چند روز گذشته شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به شیوع گسترده کرونا در کاشان اشاره کرده‌اند.

روزنامه شرق

@SharghDaily

؛ کاشان در مرحله هشدار قرار گرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گفت: با توجه به افزایش موارد بروز بیماری کووید ۱۹، وضعیت این منطقه در مرحله هشدار قرار گرفته است _ ایرنا

View image on Twitter
See روزنامه شرق’s other Tweets

مقام‌های بهداشتی ایران به طور روزانه آمارهایی را از تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور ارائه می‌دهند اما این آمار از سوی برخی نمایندگان مجلس و همچنین رسانه‌ها با تردید جدی روبه‌رو شده است.

آمار رسمی که مقام‌های بهداشتی ایران از میزان همه‌گیری و تلفات کرونا ارائه می‌دهند با شک و تردید و عدم پذیرش، حتی در بین برخی مقام‌های دیگر جمهوری اسلامی روبه‌رو شده و برخی گزارش‌ها نیز تعداد قربانیان را بسیار بیش از آمار اعلام‌شده می‌دانند.

از جمله مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه با انتقاد از قرنطینه نشدن شهر قم گفت آمار اعلام‌شده «عدد و رقم واقعی نیست» و «آمار تمام آنهایی نیست که گرفتارند».

پیش از او غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، نیز گفته بود از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی» درباره شمار قربانیان ویروس کرونا در اختیار دارد.

شمار دیگری از مقام‌های جمهوری اسلامی نیز از مواجهه با این بیماری در کشور انتقاد کرده و به ویژه به دو مورد قرنطینه نشدن قم و تداوم پروازها بین ایران و چین اشاره کرده‌اند.

آمار غیررسمی تلفات ویروس کرونا در ایران در بعضی گزارش‌ها هم‌اکنون بالای ۴۰۰ نفر قید می‌شود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.