«درگذشت بیش از ۲۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در ایران»

سه شنبه, 20ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

corona3.jpg

کانال تلگرامی آموزشکده توانا ـ مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب، در توییتر و تلگرام خود از درگذشت بیش از ۲۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در ایران خبر داده است که تنها در روز گذشته در گیلان و تهران ۱۳۰ نفر جان سپرده‌اند.

آقای فقیهی در متنی خطاب به وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نوشته است:

آقای نمکی! لاپوشانی بس است؛ من جای شما، به مردم گزارش می‌دهم‌ و هشدار می‌دهم، کرونا خطرناک‌تر از آنی‌ست که تصور می‌کنید.

من جای شما و با وجود شکایات متعدد شورایی خاص از حقیر در همین ایام (که مانند شمشیر داموکلوس بر گردنِ از موی باریکترم، سنگینی می‌کند)، می‌گویم:

آقای نمکی! وقتی پنهانکاری و استتار حقیقت کرده و حجاب چشم‌های واقع‌بین می‌شوید، مردم هم کرونا را جدی نمی‌گیرند و چنین می‌شود که بازارهای تهران، قیامتِ شلوغی می‌شود؛ راستی! سری به بازار تجریش زده‌اید؟

جاده‌های تهران منتهی به شمال را چه؟! می‌دانید این اتفاقات دهشتناک، به معنای چیست؟!

او در ادامه خطاب به مردم ایران چنین نوشته است:

مردم عریز ایران! بی‌پرده می‌گویم؛ فاجعه در کمین نیست، بیخ گو‌تان است! به هوش باشید! به سوپرمارکت‌ها هجوم نیاورید (اقلام غذایی و… به‌قدر کافی موجود است) و تاکید می‌کنم، خود را «قرنطینه‌ی محض خانگی» کنید؛ ایران باید درست شبیه آنی شود که در «ووهان چین» می‌بینیم؛ شهر ارواح، بی تردد و تحرز و بی تحرک! اما با دل و ایمانی استوار، دست بر زانو گرفته، سینه تبر کنیم و گردن فراز، تا پوزه‌ی این ویروس منحوس را به خاک بمالیم؛ دیری نخواهد پایید… به شرط رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و شفاف‌سازی از سوی مسئولین

مدیر مسئول پایگاه خبری انتخاب در ادامه از قوه قضاییه نیز خواسته است تا با اعلام جرم علیه دروغگویان و بی‌توجهان به جان مردم، ساکت ننشیند و گفته که انتظار از آقای رییسی، جز این نیست.

او در انتهای مطلب خود نوشته که تاکید تاکید می‌کند، این یک پیام انسانی به هموطنان عزیزم هست؛ و درخواست کرده که “موضوع را سیاسی نکنید تا امکان مدیریت بحران مهیا باشد. ”
.
لازم به ذکر است طی روزهای اخیر برخی نمایندگان مجلس از جمله نماینده‌ی رشت، بر غیرواقعی بودن آمار اعلام شده تاکید داشته و اعلام نموده‌اند که وضعیت به شدت بحرانی‌ست و خواستار به کارگیری همه‌ی ظرفیت‌ها برای مقابله با بحران کرونا شده‌اند.

روز گذشته جعفرزاده ایمن‌آبادی از تعداد زیاد اجساد و کمبود ظرفیت آرامستان‌های استان گیلان خبر داده بود. وی همچنین گفته بود که ۵۰٪ کادر درمانی استان، خود به کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین برخی منابع از کمبود پزشک و پرستار و خستگی کادر درگیر با بیماری خبر داده‌اند. ظرفبت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز تکمیل شده است و نیاز فوری به تخصیص برخی اماکن مثل ورزشگاه‌ها، مصلی و سایر مراکز به بیماران کرونایی است.

مصطفی فقیهی، مشاور رسانه‌ای اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.