نماینده مجلس: پساکرونای اقتصادی وحشتناکی در ایران خواهیم داشت

شنبه, 30ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی، شرایط اقتصادی ایران بعد از کرونا را «وحشتناک» توصیف کرده و گفت پس از کرونا، «یک میلیون نفر» به شمار بیکاران کشور اضافه خواهد شد.

این نماینده که روز شنبه، ۳۰ فروردین، با خبرگزاری ایلنا گفت‌و‌گو کرده، بدون اشاره به منبع آمار خود، گفت پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون نفر از بیکاران جهان بر اثر کرونا، «در ایران باشند. ما در حال حاضر بین ۳ تا ۵ میلیون بیکار داریم، در نظر بگیرید چه شرایطی به وجود می‌آید.»

وی با اشاره به نرخ بیکاری اعلام‌شده در استان‌های تهران و اصفهان که به ترتیب ۳۴ و ۴۰ هزار نفر عنوان شده، اقتصاد ایران را «ضعیف» دانست.

این نماینده درباره شرایط پساکرونا در ایران گفت: «نرخ بالای بیکاری، تعدیل بنگاه‌های کوچک و بزرگ، گران شدن کالاها، رشد وحشتناک تورم در پی خواهد آمد و پساکرونای وحشتناکی خواهیم داشت.»

وی پیش‌بینی کرد: «تب اقتصاد بیمار ما بالا خواهد رفت و با یک تب شدید اقتصادی روبه‌رو خواهیم شد.»

به گفته آقای ایمن‌آبادی، با توجه به این که «اکنون اتفاق وحشتناکی در کشور افتاده که از هر چه زلزله و سیل بالاتر بوده»، به عقیده او «باید بین سلامت و اقتصاد تعادل برقرار کنیم و به گونه‌ای در میان این دو حرکت کنیم که اقتصاد ما دچار فروپاشی نشود.»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران و سایر مقامات دولت وی نیز بارها از فعالیت بنگاه‌های اقتصادی با وجود شیوع کرونا حمایت کرده‌اند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران نیز گفته بحران شیوع ویروس کرونا وضعیت شغلی ۷.۳ میلیون نفر از شاغلان رسمی و غیررسمی در کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

۲۳ فروردین‌ماه برخی از کارگران فلزکار در نامه‌ای به حسن روحانی با اشاره به افزایش شش برابری قیمت ماسک و ۱.۵ برابر شدن قیمت الکل نوشته‌ بودند که نمی‌توانیم این اقلام را بخریم، «چرا که به همت شما و دولت‌های پیشین هر روز فقیرتر شده‌ایم و قدرت خریدمان کاهش یافته است».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.