آمار رسمی کرونا در ایران: تعداد مبتلایان به صد هزار نفر نزدیک شد

جمعه, 12ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه گفت با شناسایی ۱۰۰۶ مورد بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان به این بیماری به ۹۵ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور که ظهر روز جمعه ۱۲ اردیبهشت جدیدترین آمار رسمی مربوط به کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ نفر دیگر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند و تعداد کل قربانیان به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسید.

وی همچنین گفت تاکنون ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند، ولی ۲۸۹۹ نفر از مبتلایان در «بخش مراقبت‌های ویژه» بستری هستند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده‌اند که آمار ابتلا به کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمار رسمی است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

محمدرضا محبوب‌فر، عضو کمیته ملی پیشگیری و مقابله با کرونا نیز روز یک‌شنبه گفت که تعداد مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر از آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی بر اساس تخمین‌ها اعلام کرده است که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ده برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

یکی از آمار مورد مناقشه مربوط به تهران است. مقام‌های وزارت بهداشت تاکنون به صورت رسمی گزارشی از تعداد مبتلایان و قربانیان در این شهر ارائه نکرده‌اند.

با این حال، محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، روز ۱۰ اردیهبشت در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد خبر داد که در دو ماه اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، ۱۳ هزار نفر در تهران دفن شده‌اند.

مقایسه این آمار با سال‌های قبل نشان می‌دهد که تفاوت آمار این دو ماه با دو ماه اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بیش از ۳۷۰۰ نفر است.

پیش از این نیز ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، اعلام کرده بود که روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر از بیماران جان‌باخته بر اثر ابتلا به کرونا، در این شهر دفن می‌شوند.

بر اساس تخمین اعلام شده از سوی این عضو شورای شهر مشخص می‌شود که از اسفند پارسال تاکنون بین چهار تا هفت هزار بیمار مشکوک به کرونا در تهران جان باخته‌اند.

به عبارت دقیق‌تر، بر اساس گمانه‌زنی‌های غیررسمی آمار مرگ و میر بر اثر کرونا صرفا در تهران می‌تواند از کل آمار رسمی کرونا در سطح کشور بیشتر باشد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.