یک سرهنگ و دو پاسدار سپاه پاسداران در جریان درگیری در کردستان کشته شدند

چهارشنبه, 17ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

شکیبا سلیمی، معاون عملیات قرارگاه استانی سپاه کردستان، که قرارگاه حمزه سیدالشهدا می‌گوید در درگیری با یک گروه ناشناس کشته شده است.

شکیبا سلیمی، معاون عملیات قرارگاه استانی سپاه کردستان، که قرارگاه حمزه سیدالشهدا می‌گوید در درگیری با یک گروه ناشناس کشته شده است.

یک تشکیلات نظامی وابسته به سپاه پاسداران روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت خبر داد که در جریان درگیری نیروهای سپاه با اعضای یک گروه مسلح ناشناس در دیواندره، یک سرهنگ و دو پاسدار دیگر کشته شدند.

قرارگاه حمزه سیدالشهدا اسامی کشته‌شدگان را شکیبا سلیمی، معاون عملیات قرارگاه استانی سپاه کردستان، و جعفر نظامپور و محمد شکری، دو پاسدار این نهاد، اعلام کرده است.

این قرارگاه افزوده که تعدادی از افراد گروه مسلح ناشناس نیز در درگیری با نیروهای سپاه کشته شده‌اند اما به تعداد آنها اشاره نکرده است.

سرهنگ شکیبا سلیمی که در این درگیری کشته شده، پیش از این فرمانده سپاه تعدادی از شهرستان‌های استان کردستان از جمله مریوان بوده است.

وب‌سایت حزب دمکرات کردستان ایران خبر داده که این درگیری در روستای «نرگسله» و «آژوان» در اطراف کوه‌های «چهل چشمه» و «سلطان» بین یک گروه مسلح ناشناس و نیروهای سپاه پاسداران رخ داده است.

بر اساس این گزارش، هنوز هیچ گروهی از گروه‌های مسلح کرد گزارشی درباره حضور نیروهای‌شان در این درگیری منتشر نکرده‌اند.

استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه طی سال‌های اخیر شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دمکرات کردستان ایران و اعضای حزب حیات آزاد کردستان، موسوم به پژاک، بوده است.

جمهوری اسلامی ایران این گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند.

این گروه‌ها هم جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می‌گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کردها است.

بازداشت هشت نفر در خوزستان به اتهام ترور فرمانده بسیج دارخویین

روز سه‌شنبه همچنین حیدر عباس‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، اعلام کرد که هشت نفر از اعضای گروهی که عبدالحسین مجدم، فرمانده بسیج دارخویین، را کشته بودند بازداشت شده‌اند.

او مدعی شد که اعضای این گروه در حمله به یک درجه‌دار نیروی انتظامی پاسگاه خنافره و تیراندازی به برخی از دیگر مراکز نقش داشته‌اند.

آقای عباس‌زاده به نام این گروه اشاره نکرده و از آنان به عنوان یک گروه «تجزیه‌طلب خلقی» نام برده است.

در بهمن ماه سال گذشته اعلام شده بود که عبدالحسین مجدم ترور شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.