پخش ماهواره‌ای شبکه برون‌مرزی صداوسیما «به‌ دلیل بدهی» متوقف شد

چهارشنبه, 31ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

پیمان جبلی

پیمان جبلی

رئیس برون‌مرزی صداوسیمای ایران قطع شدن پخش ماهواره‌ای شبکه «الکوثر» به دلیل بدهی‌های ارزی را «اتفاقی تلخ در آستانه روز قدس» توصیف کرد و گفت دلیل انباشت بدهی‌ها «سهل‌انگاری برخی دستگاه‌های تصمیم‌گیر» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان جبلی، معاونت برون‌مرزی صداوسیما، روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت، درباره قطع پخش شبکه الکوثر از ماهواره یوتل‌ست گفت: «سهل‌انگاری یا عدم درک صحیح برخی از دستگاه‌های تصمیم‌گیر و فهم ناقص آنها از ظرفیت رسانه بین‌المللی باعث شده شبکه‌های برون‌مرزی تخت فشار باشند.»

آقای جبلی درباره «دستگاه‌های تصمیم‌گیر» و میزان بدهی‌های ارزی انباشته صداوسیما توضیح بیشتری نداد.

با توقف پخش شبکه عربی‌زبان الکوثر روی ماهواره یوتل‌ست که روز گذشته خبر آن منتشر شد، این شبکه در حوزه عربی غرب آسیا و شمال آفریقا دیگر قابل دریافت نیست.

الکوثر شبکه رسمی جمهوری اسلامی برای کشورهای عربی است که از سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و در کنار پخش اخبار از زاویه‌دید جمهوری اسلامی، بیشتر برنامه‌های آن با هدف «ترویج معارف و سبک زندگی اسلامی» تهیه می‌شود.

به‌ گفته برخی مدیران صداوسیما، مخاطبان این شبکه بیشتر در کشورهای عراق، عربستان، لبنان، بحرین و نیز برخی کشورهای شمال آفریقا قرار دارند.

بر اساس این گزارش، انباشت بدهی‌های ارزی صداوسیما به شرکت‌های ماهواره‌ای، دیگر شبکه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی را نیز در آستانه توقف پخش قرار داده است.

در پی خروج آمریکا از برجام و بازگشت و تشدید تحریم‌های ایالات متحده، دولت ایران در فروش نفت و تأمین بودجه برای دستگاه‌های عمومی و دولتی با مشکلات فراوان مواجه شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.