خط صادرات گاز ایران به ترکیه همچنان قطع است؛ زنگنه: ترکیه تعلل می‌کند

دوشنبه, 5ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، خبر داد که خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه همچنان قطع است و ترکیه را متهم کرد که در ترمیم این خط لوله تعلل می‌کند.

بامداد روز ۱۲ فروردین، یکی از اعضای زن «نیروهای مدافع خلق» (هاپ‌گ، HPG)، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌کا‌کا)، با منفجر کردن خود در خاک ترکیه و در نزدیکی مرز بازرگان باعث «کشته شدن ۳۰ سرباز و زخمی شدن ده‌ها نفر» و آسیب به خط لوله گاز ایران-ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه درباره آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه گفت: «به دلیل انفجاری که در اوایل سال در خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه اتفاق افتاد؛ صادرات گاز ما به این کشور قطع شد و اگر چه ترمیم این خط لوله بیشتر از چند روز طول نمی‌کشد اما هنوز طرف ترک این خط لوله را ترمیم نکرده است.»

وزیر نفت ایران در ادامه گفت: «بنده نمی‌دانم به چه دلیلی این ترمیم به تاخیر افتاده است و حتی ما اعلام آمادگی کردیم که حاضر هستیم این خط لوله را برای آنها ترمیم کنیم ولی ترک‌ها از این پیشنهاد استقبال نکردند.»

ترکیه یکی از مهم‌ترین مشتریان گازی ایران است. صادرات گاز ایران به ترکیه در ماه‌های گذشته تحت تاثیر ‌تحریم‌ها نیز به شدت کاهش یافته است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.