ایسنا با شکایت سپاه پاسداران به دلیل انتشار مصاحبه‌ای درباره «عملیات خودسرانه برون‌مرزی» مجرم شناخته شد

دوشنبه, 12ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

دادگاه مطبوعات طی رسیدگی به شکایت سپاه پاسداران از خبرگزاری ایسنا در ارتباط با گفت‌وگویی با سفیر پیشین ایران در آلمان درباره «عملیات برون‌مرزی در اروپا» مدیرعامل این خبرگزاری را مجرم شناخت.

خبرگزاری ایسنا روز یکشنبه ۱۱ خردادماه گزارش داد در نخستین جلسه دادگاه مطبوعات در سال جاری به پرونده علی متقیان،‌ مدیرعامل این خبرگزاری، در زمینه انتشار گفت‌وگو با علی ماجدی، سفیر پیشین تهران در آلمان، رسیدگی کرد.

بر اساس نظر هیات منصفه در این دادگاه مدیرعامل ایسنا مجرم شناخته و مستحق تخفیف نیز دانسته نشد.

اکرم احقاقی، خبرنگار ایسنا،‌ و ماجدی در این زمینه مجرم شناخته نشدند.

ماجدی در این گفت‌وگو ضمن اشاره به «عملیات‌های خودسرانه» منتسب به ایران در اروپا گفته بود: «ما در داخل کشور با موضوعی همچون عملیات خودسرانه مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌ای از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟ عملیات‌هایی که اعتماد را دچار خدشه می‌کند.»

او همچنین اضافه کرده بود: «به غیر از برجام، ما با چالش‌هایی دیگری با اروپا مواجه هستیم، چنان که می‌بینیم دانمارک، هلند و آلبانی اقدام به اخراج دیپلمات‌های ایران کرده‌اند، به این بهانه که ایران می‌خواسته اقدامات تروریستی در این کشور انجام دهد. از طرف دیگر شاهد دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان هستیم.»

پس از بازتاب گسترده این گفت‌وگو وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای نوشت: «روابط عمومی وزارت خارجه به رسانه‌های خارجی و برخی خارج‌نشینان معلوم‌الحال که برداشت‌های دلخواه خود را از این مصاحبه به عمل آورده‌اند توصیه می‌کند ذوق‌زده نشده و آرزوهای قلبی خود را به دیگران نسبت ندهند.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.