وضعیت جسمی مهدی کروبی در حصر نامناسب است

شنبه, 24ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی از رهبران جنبش اعترضی سال ۱۳۸۸  روز جمعه با انتشار پستی در اینستاگرام از شرایط جسمی نامناسب پدرش خبر داد. این پست  اینستاگرامی با تصویری از مهدی کروبی با دست گچ‌گرفته همراه است.

محمدتقی کروبی در توضیح آن چه بر سر پدرش آمده نوشته است: «جمعه پنجم اردیبهشت سال جاری آقاى کروبى پس از استحمام و در هنگام بیرون آمدن ناگاه بیهوش نقش بر زمین مى‌شود. مادرم سراسیمه با اورژانس و پزشک محترم وزرات اطلاعات تماس می‌گیرد که با حضور آنان اقدامات اولیه از جمله اکسیژن‌رسانى و وصل سرم انجام می‌شود. آنان انتقال فوری به بیمارستان را توصیه می‌کنند امّا مأموران حاضر در حصر به بهانه امور حفاظتی اعزام به بیمارستان را با بیش از یکساعت تأخیر انجام می‌دهند که در شرایط اورژانسى تامّل‌برانگیز است.»

به گفته تقی کروبی وضعیت پدرش “از آن روز به بعد شرایط جسمی شان تغییر فاحشی کرده است. او که تا پیش از این حادثه روزی یکساعت در محیطی کوچک پیاده‌روی می‌کرد حالا به سختی چند قدم راه می‌رود. اخیراً هم دوبار از پله‌ها افتاده‌اند که متاسّفانه بار دوّم دست چپ‌شان مو برداشته است و چند هفته‌ای باید در گچ باشد”.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی از نامزدهای  انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بودند، انتخاباتی که نتایج آن به طرز پرسش‌برانگیزی به سود محمود احمدی‌‌نژاد اعلام شد. این اقدام حکومت به اعتراضات وسیعی در ایران دامن زد که بیش از یک سال ادامه پیدا کرد. مهدی کروبی و میرحسین موسوی به همراه همسرانشان در  ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ به دستور رهبر جمهوری اسلامی در خانه‌های خود حصر شدند.

از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.