دلار ۲۵ هزار تومان و یورو ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان شد

شنبه, 28ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

هر دلار آمریکا امروز به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد و اگر فروشنده‌ای در بازار وجود داشت، دلارش را به قیمت ۲۵هزار و ۱۰۰ تومان فروخت-برنا

بی‌تفاوتی دولت نسبت به افزایش لحظه‌به‌لحظه قیمت ارز و طلا

بازار ارز در سایه عدم مداخله دولت و نهادهای مالی، روزهای ملتهبی را از سر می‌گذراند و نرخ ارز و طلا لحظه‌ای تغییر می‌کند.

امروز با بازگشایی بازارها در نخستین روز کاری هفته، روند افزایش نرخ ارز باز هم ادامه یافت و هر یورو در بازار تهران ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

هر دلار آمریکا نیز امروز به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد و اگر فروشنده‌ای در بازار وجود داشت، دلارش را به قیمت ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان فروخت.

این بالاترین قیمت ثبت‌شده ارز در تاریخ ایران است.

همچنین  قیمت هر گرم طلا  امروز به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید که نسبت به روز پنج‌شنبه، افزایش بیش از سه درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین هر سکه طرح امامی به رقم بی‌سابقه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و  ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

در حالی که برخی مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی مانند حسن روحانی و عبدالناصر همتی می‌گویند ذخایر ارز و طلای کشور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت در هفته‌های گذشته گفته بود که دولت از لحاظ ذخایر ارزی و وضعیت مالی برای تأمین معیشت مردم در بدترین وضعیت پس از انقلاب قرار دارد.

اظهار نظر درباره وضعیت ارز تنها به دولت محدود نمانده و علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر علی خامنه‌ای نیز در هفته‌های گذشته گفت بانک مرکزی در بهترین وضعیت از لحاظ ذخایر ارز و طلا قرار دارد، ولی بنا ندارد در بازار متلاطم ارز و طلا مداخله کند. او دلیل این عدم مداخله را اعلام نکرده است.

در دو ماه گذشته ارزش پول ملی ایران به نصف کاهش یافته است و هنوز برنامه‌ای برای کنترل این تلاطم در بازار اعلام نشده است.

حسن روحانی در روزهای گذشته گفته بود که روند افزایش نرخ ارز کوتاه‌مدت خواهد بود و به‌زودی و با بازگشت ارزهای ناشی از صادرات بازار آرام خواهد شد. به‌رغم این وحده حسن روحانی و درخواست او از رسانه‌ها برای امیدبخشی به بازار، قیمت ارز و طلا روی آرامش به خود ندیده است.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.