برایان هوک: مردم ایران کنار یکدیگر از اسلحه بسیج و زندان سپاه پاسداران قوی‌ترند

یکشنبه, 5ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی تصویری گفت: «مردم ایران از همیشه متحدترند و در کنار یکدیگر از اسلحه‌های بسیج یا زندان‌های سپاه پاسداران بسیار قدرتمند‌ترند.»

هوک در این ویدیو که روز شنبه چهارم مردادماه منتشر شده، خواهان آزادی منوچهر بختیاری  پدر پویا بختیاری و علیرضا علی‌نژاد برادر مسیح علینژاد شد و همچنین از سه معترض آبان ۹۸ که به اعدام محکوم شده‌اند حمایت کرد.

او در این پیام تصویری گفت:«ما مشتاقانه در انتظار روزی هستیم که همه ایرانیان بتوانند آزادانه در سرزمین آبا و اجدادی خود زندگی کنند و سازنده باشند.»

منوچهر بختیاری هفته گذشته در فرودگاه کیش در حالی که در انتظار پرواز به سوی تهران بود، بازداشت شد.

هوک گفت: «تا زمانی که صدای او خاموش بماند، ایالات متحده از جانب او صحبت خواهد کرد.»

او اضافه کرد: «رژیم [ایران] پسرش پویا را در جریان اعتراضات آبان گذشته به قتل رساند، پدرش طبیعتا قتل او را محکوم و علیه ظلم و ستم روحانیون اعتراض کرد. در پاسخ، رژیم طبق معمول هفته پیش او را به طور مخفیانه دستگیر و راهی زندان کرد. او هنوز در زندان به سر می‌برد. ما امروز خواستار آزادی فوری او هستیم.»

هوک همچنین با اشاره به کارزار اخیر علیه تایید حکم اعدام سه معترض اعتراضات آبان‌ماه ادامه داد: «جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد مردم اسامی ایرانیان بی‌گناهی را که به زندان انداخته و به اعدام محکوم کرده است، تکرار کنند. ولی من این کار را می‌کنم: امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، به دلیل شرکت در اعتراضات دستگیر شدند. آن‌ها تحت شکنجه مجبور به اعترافات دروغین شدند و در محاکمات نمایشی دادگاه بی‌رحم انقلاب به اعدام محکوم شدند.»

او ادامه داد: «مردم ایران می‌دانند که پرزیدنت ترامپ در کنار آنها ایستاده است. هفته گذشته او در اعتراض به این حکم‌های ناعادلانه به میلیون‌ها ایرانی پیوست و جهان در محکوم کردن رفتار ناعادلانه رژیم با مردم خود به او پیوست.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «رهبران کشورهای سراسر جهان در حمایت از مردم ایران که با شجاعت خواستار پاسخگویی و عدالت هستند، صدای خود را بلند کرده‌اند.»

هوک تاکید کرد آمریکا در «مبارزه برای عدالت» در کنار ایرانیان خواهد بود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: «ایرانیان دیگری هستند مانند علیرضا علینژاد که به خاطر اعتراض خواهرش مسیح، علیه استبداد ملاها به هشت سال زندان محکوم شد. این عدالت نیست. ما امروز خواستار آزادی فوری علیرضا نیز هستیم.»

دادگاه انقلاب در حکمی علیرضا علینژاد را که از ۲۲ مهر ماه ۹۸ در بازداشت به سر می‌برد به اتهام «تبانی و تجمع علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و « توهین به رهبری» به هشت سال زندان محکوم کرده است.

هوک تاکید کرد: «رهبر ایران فکر می‌کند که اگر اراذل و اوباش او فعالان را دستگیر کنند و معترضان را به قتل برسانند، رژیم از پاسخگویی در امان خواهد ماند، ولی با محروم کردن مردم ایران از حقوق خدادایشان این رژیم مشروعیت خود را کاملا از دست داده است.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.