ضرب و شتم و بازرسی بدنی تحقیر کننده زندانیان در زندان زاهدان

یکشنبه, 30ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

zendan
بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»اعتراض زندانیان به بازرسیهای تحقیر کننده و توهین آمیز و متعاقب آن ضرب و شتم وحشیانه زندانیان معترض به این رفتارهای غیر انسانی .

روز یکشنبه ۲۳تیر ماه زندانیان بی دفاع بند ۳ به منظور ملاقات با خانواده های خود راهی سالن ملاقت می شوند.زندانبانان ولی فقیه زندانیانی که از بند به سالن ملاقات می روند را در کانکسی می برند و مورد بازرسی تحقیر آمیز و توهین کننده قرار می دهند. زندانیان ناچار هستند تمامی لباسهای خود ، حتی لباسهای زیر خود را در بیاورند و تمامی نقاط بدنشان به اصطلاح مورد بازرسی بدنی قرار می گیرد.در حین بازرسی بدنی حرفهای توهین آمیز و واکنش زا به زندانی گفته می شود.

زندانی علیرضا ده مرده فرزند محمد امیر به این رفتارهای تحقیر کننده و توهین آمیز پاسداربندها اعتراض می کند. این زندانی خطاب به پاسداربندها می گویید: شما مثل اینکه اصلا انسانیت سرتون نمیشه ما اینجا انسانیم شلوار را می کشید پایین و …

پاسدار بندها با این اعمال توهین آمیز و تحریک کننده سعی داشتند زندانیان را وادار به واکنش نمایند و سپس به آنها یورش ببرند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند. در پی اعتراض زندانی علیرضا ده مرده ۳ پاسداربند به سمت وی یورش برده و او را شدیدا مورد ضرب و شتم قرار دادند و در حالی که خانواده وی مدت طولانی در زیر تابش شدید آفتاب و گرما قرار داشتند او را ممنوع ملاقات نمودند و به بند بازگرداندند.

اسامی پاسداربندهایی که این زندانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند به قرار زیر می باشند: مهدی نوری، موسی رضایی و سرگلزایی.

اکثر زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی هموطن بلوچ زندان زاهدان به خاطر رفتارهای توهین آمیز و تحقیر کننده از ملاقات با خانواده هایشان خوداری می کنند. بازرسی های بدنی در زندان زاهدان به حدی غیرانسانی و تحقیر کننده است که بسیاری از زندانیان از رفتن به سالن ملاقات امتناع می کنند و اگر زندانی به این رفتارهای غیر انسانی اعتراض کند به صورت گروهی وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند و یا او را در جلوی چشم سایر همبندیانش کاملا عریان می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ضرب و شتم این زندانی ، جلوگیری از ملاقات وی با خانواده اش و بازرسی های غیرانسانی و توهین آمیز زندانیان به هنگام ملاقات با خانواده هایشان را به شدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه به دادگاههای بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ تیرماه ۹۲ برابر با ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.